خبرگزاری کار ایران

آمادگی سرمایه‌گذاران روس برای همکاری در پروژه‌های آب و فاضلاب خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۸۷۱

نشست کمیته سرمایه گذاری بخش غیردولتی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با حضور سرمایه‌گذاران روسی برگزار شد.

به‌گزارش ایلنا، در این نشست، مدیر دفتر تجهیز منابع مالی و توسعه مشارکت بخش خصوصی آبفای خراسان رضوی خطاب به هیئت روسی از فراهم شدن بستر مناسب مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی خبر داد.

"سیدمحسن هاشمی" افزود: 400 میلیون دلار پروژه در اجرای شبکه و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب و عملیات کاهش هدررفت آب و آبرسانی در این شرکت تهیه شده و آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

 رابط سرمایه گذاران روس هم درخصوص تخصص و برنامه کاری سرمایه‌گذاران مطالبی بیان کرد و به تشریح توانمندی‌های روسیه در اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب پرداخت.

غروی همچنین در باره نحوه فرآیند تصفیه خانه لوکال فاضلاب براساس اطلاعات ارائه شده توضیح داد و از آمادگی طرف روس برای همکاری در زمینه حفاری و لوله گذاری و خصوصاً حفاری افقی با شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی خبر داد.

به گفته وی سرمایه‌گذاران روسیه آماده احداث تصفیه‌خانه‌های لوکال با ظزفیت حداکثر تا 1500 لیتر در ثانیه به‌صورت کاملاً سرپوشیده در مناطق مسکونی شهری هستند.

سپس "حسین اسماعیلیان" مدیرعامل آبفای خراسان رضوی کلیاتی از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب را از جمله تصفیه‌خانه‌های کنونی در شهرهای تربت حیدریه، سبزوار، نیشابور، گلبهار و پکیج تصفیه لوکال شهر طرقبه ارائه داد و بر تعدیل نرخ‌های تمام شده حتی پایین‌تر از تصفیه‌خانه موجود لوکال فاضلاب در سطح استان تاکید کرد.

در ادامه پیشنهاد شد اطلاعات فنی 2 نمونه از شهرهای استان با کمترین ظرفیت تصفیه (حدود 300 مترمکعب در شبانه‌روز) و همچنین بیشترین ظرفیت تصفیه (حدود 10 هزار مترمکعب در شبانه‌روز) به صورت یک پکیج تهیه و به سرمایه‌گذاران تحویل تا برآورد ریالی احداث تصفیه‌خانه لوکال به شرکت اعلام شود.

همچنین مقرر شد ابتدا روس‌ها درخواست‌های مورد نیاز خود را برای طراحی اعلام و سپس اطلاعات مورد نیاز دراختیار آن‌ها قرار گیرد و بر اساس آیتم‌های مورد نیاز شرکت آبفا، کیفیت خروجی و قیمت تمام شده نیز اعلام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز