خبرگزاری کار ایران

کارنامه فرابورس ایران در ۱۱ ماه گذشته/ تعداد ۷۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ورقه بهادار خرید و فروش شد

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۰۸۳

تعداد ۱۱ میلیارد ورقه گواهی تسهیلات مسکن (تسه) به ارزش ۹ هزار و ۵۲۶ میلیارد ریال در ۱۱ ماه گذشته در فرابورس معامله شده است که نشان از رشد ۲ درصدی حجم و افزایش ۱۵ درصدی ارزش این اوراق نسبت به مدت مشابه پارسال دارد.

به گزارش ایلنا؛ نگاهی به کارنامه فرابورس ایران در ۱۱ ماه گذشته نشان میدهد، طی ۲۲۲ روز معاملاتی تعداد ۷۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ورقه بهادار در ۶ میلیون و ۲۱ هزار نوبت به ارزش ۴۰۹ هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از رشد ۳۰ و ۶ درصدی حجم و دفعات و افزایش ۱۸ درصدی ارزش معاملات این بازار نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

همچنین بازار اول فرابورس در این مدت تغییر مالکیت ۱۳ میلیارد و ۲۸۶ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲۹ هزار و ۸۴۹ میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۲۳ میلیارد و ۵۵۷ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۸۴ هزار و ۵۹ میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر رشد ۱۰۳ و ۷۴ درصدی حجم و ارزش معاملات در بازار اول و افت ۱۳ درصدی حجم و رشد ۲۱ درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۴ است.

این گزارش می‌افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز در ۱۱ ماه گذشته تعداد ۲۳۴ میلیون اوراق بدهی به ارزش ۲۲۵ هزار و ۳۸۶ میلیارد ریال معامله شده است که از رشد ۳۱ و ۲۸ درصدی حجم و ارزش معاملات این بازار نسبت به مدت مشابه پارسال حکایت می‌کند.

افزون بر این؛ بالغ بر ۱۴۱۹ میلیون ورقه صندوق سرمایه گذاری قابل معامله به ارزش ۱۴ هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال و ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۹ هزار و ۵۲۶ میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از رشد ۴۷ درصدی حجم و ۱۰۰درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله و رشد ۲ درصدی حجم و افزایش ۱۵ درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با ۱۱ ماه مشابه سال گذشته دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز