خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو:

برق ۱۰۰ روستای لرستان همچنان قطع است/ شرایط بد راه امدادرسانی را مشکل کرده است/ سه استان فارس، هرمزگان و کهکیلویه در شرایط سیلاب

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۵۱۱

جعفرزاده با اشاره به قطعی برق در حدود ۱۰۰ روستای استان لرستان گفت: ما تمامی تجهیزات و امکانات را آماده کرده ایم اما مشکل اصلی ما برای رفع قطعی برق در این منطقه وضعیت بد راه و شرایط نامساعد جوی است.

میثم جعفرزاده مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره آخرین وضعیت آب و برق استان هایی که به دلیل بروز پدیده گرد و غبار دچار مشکل شده بودند، اظهار داشت: در حال حاضر در کل استان خوزستان غیر از شهر حمیدیه برق وصل است و مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به این که در هیچ یک از شهرهای استان مشکل قطعی آب نداریم، افزود: قطعی برق شهر حمیدیه نیز تا یک ساعت آینده برطرف می شود.

جعفرزاده در ادامه با اشاره به قطعی برق در حدود 100 روستای استان لرستان تصریح کرد: ما تمامی تجهیزات و امکانات را آماده کرده‌ایم اما مشکل اصلی ما برای رفع قطعی برق در این منطقه وضعیت بد راه و شرایط نامساعد جوی است.

وی با اشاره به اینکه ما تمامی تدابیر و امکانات را به کار بستیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دستگاه های مقره شور در 5 استان مستقر بوده و فعایت شبانه روزی دارند.

این مقام مسئول از مردم استانها به خاطر شرایط به وجود آمده عذرخواهی کرد و گفت: ما در بلند مدت برنامه وسیعی برای تعویض مقره‌ها و دور کردن خاک،  تغذیه تصفیه خانه‌ها برای پیشگیری از بروز مشکل قطعی برق و آب بر اثر پدیده گرد و غبار داریم که به زودی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به این که شرایط آب استان‌ها نرمال است، یادآور شد: تا زمانی که وضعیت راه مساعد نشود کار برای ما همچنان برای رفع مشکل لرستان سخت است اما در هر صورت  تلاش ما این است که تا جایی که امکان دارد مشکل را رفع کنیم.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو با اشاره به احتمال وقوع سیل در استان های هرمزگان، فارس و کهکیلویه و بویر احمد و تدابیر اندیشیده شده نیز بیان کرد: با توجه به شرایط مدل بارشی در پیش بینی‌ها سه استان هرمزگان و فارس و کهکیلویه در اولیویت قرار گرفتند، در حال حاضر حجم آب جمع آوری شده در سد سلمان مناسب است و تمام تلاش ما این است که سیلاب منجر به تخریب نشود.

وی تاکید کرد: ما از یک هفته قبل تمام نیروهای امدادی را بسیج کرده‌ایم و امکانات کافی در مناطق مستقر کرده ایم که بتوانیم حداکثر استفاده را از سیلاب جهت ذخیره آب ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز