خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت ، معدن و تجارت:

هر واحد سرمایه گذاری خارجی 2 واحد به صادرات کشور اضافه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۳۵۴

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم کمک به افزایش میزان سرمایه گذاری داخلی و خارجی گفت : بطور متوسط هر واحد سرمایه گذاری خارجی 2 واحد به صادرات کشور اضافه می کند.

به گزارش ایلنا، نعمت زاده درهشتمین کنفرانس «توسعه نظام تامین مالی و سرمایه گذاری در ایران» گفت : در بخش صنعت ، معدن و تجارت ظرف سال گذشته و امسال 8 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب شده است .

وی با بیان ضرورت اصلاح نظام بانکی کشور گفت : هیات مدیره بانکها باید در جنبه های مختلف با تشریک مساعی نسبت به حل مشکلات و یافتن راهکارهای جدید اقدام نمایند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین بر لزوم افزایش تسهیلات بانکی ، فاینانس خارجی ، صدور اوراق مشارکت ، سپرده گذاری افراد در بنگاه های اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی تاکید کرد و افزود : در مورد فایناس باید  بنگاهها و واحدهای صنعتی و معدنی باید اعتماد سازی کنند چرا که اعتماد سازی سرمایه یک بنگاه است.

 وی با اشاره به فضای قانونی و مقررات حاکم بر سرمایه گذاری گفت : باید فضا برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی تسهیل شود چه بسا قوانین کشور ما در این زمینه به ظاهر خوب باشد ولی در باطن مشکلات زیادی داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم وجود و تکمیل زیرساختهای لازم برای سرمایه گذاری خارجی در کشور افزود : بعد از برجام بخاطر توافق هسته ای رغبت زیادی برای سرمایه گذاری خارجی بوجود آمده است ، و توافقنامه هایی با شرکتهای خارجی به امضاء رسیده است

نعمت زاده گفت : دولت برای تامین نظام مالی و سرمایه گذاری در راستای توسعه باید نسبت به بهبود آن اقدام کندو تاکید کرد : سرمایه گذاری دزمینه زیربنایی و  خدمات معمولا توسط دو لتها انجام می شود و سرمایه گذاری بنیادی و استراتژیک توسط بخش دولتی خصوصی انجام می گیرد

وی افزود دولت باید از طریق سازمانهای توسعه ای نارسائی ها را  حل کند و از روشهای ترکیبی برای سرمایه گذاری استفاده کند .  

وی همچنین  در حاشیه هشتمین همایش توسعه نظام تامین مالی و سرمایه گذاری در ایران در مرکز همایش های صدا و سیما، بیان کرد: در سه سال و نیم، حدود 30 هزار طرح جدید یا طرح «توسعه ای تکمیل و راه اندازی» در بخش صنعت و معدن راه اندازی شده است.

وی با یادآوری اینکه تاکنون بیش از چهار هزار و 400 واحد با ایجاد بیش از 60 هزار شغل مستقیم راه اندازی شده است، گفت: بسیاری از طرح هایی که سال ها متوقف بود بویژه طرح های فولاد و خودروسازی و آلومینیوم و مس فعال شدند.

به گفته وی، تا پایان امسال برنامه ریزی شده که حدود 30 طرح مهم ملی به بهره برداری برسد که تاکنون 19 واحد افتتاح شده است.

وزیر صنعت با بیان اینکه چند واحد از این سرمایه گذاری های خارجی به بهره برداری رسیده اند و برخی دیگر تا پایان سال به بهره برداری می رسند، اظهار داشت: امیدواریم شاهد به نتیجه رسیدن سرمایه گذاری های خارجی در بخش صنعت باشیم.

وی تاکید کرد: البته هرچند در بخش معدن سرمایه گذاری هایی شروع شده است اما بدلیل برخی مسایل، کمی با کندی پیش می رود که امیدواریم که این بخش نیز سرمایه گذاری بیشتری جذب شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز