خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن قطعه‌سازان ایران گفت:

قطعه‌سازان با همه محدودیت‌ها موفق به همکاری مشترک با شرکای خارجی شدند

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۷۹۸

رئیس انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: هم اکنون در صنعت قطعه‌سازی 4 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام شده و 5 میلیارد دلار سرمایه در گردش فعلی این بخش است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رئیس انجمن قطعه‌سازان ایران با اشاره به عضویت 1200 قطعه‌ساز در این انجمن از اهمیت این صنعت در اقتصاد کشور خبر داد.

رضا رضایی ادامه داد: قطعه‌سازان از شهرهای مشهد، تهران، آذربایجان غربی و استان مرکزی حضور دارند و 550 هزار نفر به صورت شبانه‌روزی در این صنعت مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: هم اکنون در این صنعت 4 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام شده و 5 میلیارد دلار سرمایه در گردش فعلی این بخش است.

رضایی با اشاره به برنامه راهبردی صنعت خودرو در افق 1404 گفت: بر اساس این سند برنامه‌ریزی شده که قطعه‌سازان رشد 4 برابری داشته باشند و ارزش کار آنها به 31 میلیارد دلار برسد که 25 میلیارد دلار برای بازار داخلی و 6 میلیارد دلار برای صادرات در نظر گرفته شده است.

رئیس انجمن قطعه‌سازان با اشاره به موفقیت اعضای این انجمن در کسب استانداردهای مختلف در خصوص تولید رنو و پژو گفت: هم اکنون ارزش افزوده صنعت قطعه‌سازی 19 درصد است و قرار است این میزان در سال 1404 به تولید 3 میلیون خودرو در کشور برسد که یک میلیون آن صادر می‌شود و تمام این خودروها باید  50 درصد قطعات مصرفی خود را از برندهای داخلی تهیه کنند.

وی گفت: خودروسازان و قطعه‌سازان با همه محدودیت‌ها موفق به همکاری مشترک با شرکای خارجی شدند و در حال حاضر با 90 قطعه ساز به صورت تولید مشترک مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز