خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

نصب بیش از سه هزار دستگاه انواع دوربین مدیریت راه‌ها در جاده‌های کشور/ پلیس راه مسئول انسداد محورها است

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۹۰۵

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که در حال حاضر نزدیک به 2 هزار دستگاه دوربین تردد شمار در سطح جاده‌های کشور فعال هستند، گفت: بیش از هزار دستگاه دوربین نظارت تصویری و دوربین ثبت سرعت در جاده‌های کشور نصب کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، داود کشاورزیان در دومین همایش سیستم های حمل و نقل هوشمند با بیان این که استفاده از سیستم‌های ITS سابقه بیش از 10 سال دارد ، گفت: از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و وزارت کشور سرمایه‌گذاری‌های متعددی برای اجرای سیستم هوشمند حمل و نقل جاده‌ای انجام شده است.

وی با بیان اینکه هزار و 920 دستگاه دوربین تردد شمار در جاده‌های کشورمان نصب شده است ، گفت: تعداد دوربین‌های نظارت تصویری به 680 دستگاه و تعداد دوربین‌های ثبت سرعت به 880 دستگاه در طول جاده‌های کشور می‌رسد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: همچنین 30 دستگاه کنترل توزین در حال حرکت و 50 دستگاه سامانه بلوتوث زمان سفر در جاده‌های کشورمان نصب شده است.

کشاورزیان ادامه داد: تمام اطلاعات این دوربین‌‌ها در سامانه 141 و وب‌سایت 141 در ا ختیار مردم قرار می‌گیرد تا برای سفر خود مدیریت بهتری داشته باشند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سیاست دولت یازدهم این بوده که سرمایه‌گذاری ها برای نصب سیستم‌های حمل و نقل هوشمند را گسترده کند اما این جریان قوی هوشمندسازی حمل و نقل را مرهون سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه سازمان راهداری و وزارت کشور هستیم.

وی همچنین درباره اینکه در حال حاضر چه نهادی متولی راه‌های کشور است و کدام نهاد انسداد راه‌ها را اعلام می‌کند، گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مسئول مدیریت راه‌های کشور و پلیس راه مسئول ترافیک راه‌ها است.

وی ادامه داد: پلیس راه با توجه به اطلاعات خود اعلام انسداد راه‌ها را می‌کند و ما هیچ نقشی در اعلام انسداد راه‌های کشور نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز