خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا:

کشتی‌رانی بلافاصله بعد از برجام از نتایج آن استفاده کرد/ دستیابی مستقیم صندوق‌ها به ارزش افزوده با حذف دلالان

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۵۳۶

محمد سعیدی گفت: برجام در ماه ژانویه گذشته اجرایی شد و ما اواخر ژانویه اولین سرویس بین المللی خود را بین ایران و اروپا و در فاصله کمتر از دو هفته راه اندازی کردیم.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، برجام را یک فرصت مهم برای صندوق‌های بازنشستگی خواند و گفت: با حذف واسطه گران در زنجیره واردات و صادرات، ارزش افزوده حاصل از فعالیت‌های اقتصادی و تجاری مستقیم به شرکت‌های وابسته به صندوق های بازنشستگی و بازنشستگان تعلق می گیرد.

محمد سعیدی، درباره برگزاری گردهمایی «صندوق های بازنشستگی؛ پیشران توسعه ملی» که از 24 تا 26 بهمن ماه امسال در مصلی تهران برگزار می شود، گفت: اتفاق بسیار مبارکی است که مسوولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم به برگزاری آن گرفته‌اند و شاید باید زودتر از این، چنین رویداد مهمی برگزار می شد. چرا که مجموعه بزرگی از شرکت‌های این وزارتخانه در بخش اقتصادی کشور فعالیت می‌کنند تا بتوانند پشتوانه مناسبی برای صندوق های بازنشستگی و بازنشستگان، باشند.

سعیدی تاکید کرد: این وظیفه ما است که با ایجاد ارزش افزوده بیشتر، بنیه اقتصادی بیشتری برای این قشر که بخش بزرگی از مردم کشورمان هستند، فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: به اعتقاد من با برگزاری این نمایشگاه تصویری بسیار روشن از فعالیت های شفاف و سالم اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت های تابعه صندوق های بازنشستگی برای حاضران شکل می گیرد. درواقع آن ها می توانند به اهمیت این صندوق ها و شرکت های سرمایه گذاری تابعه آ نها در اقتصاد کشور پی ببرند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اقتصادی این صندوق ها یادآور شد: بنیه اقتصادی بسیاری از بورس‌ها در جهان، صندوق های بازنشستگی هستند و به عنوان پشتوانه اقتصادی کشور عمل می کنند. با برگزاری این نمایشگاه، شاید مسوولان دولتی به این امر واقف شوند که شرکت های سرمایه گذاری تابعه صندوق ها چه نقش کلیدی و پر اهمیتی در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارند.

سعیدی با بیان اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دو برهه، نقش بسیار اساسی در اقتصاد و صنعت کشور ایفا کرد، گفت: نخست در دوران جنگ که اگر این ناوگان ملی نبود، کشور از نظر اقتصادی از پا در می آمد و دوم در دوران تحریم، که تمام خطوط کشتیرانی دنیا رابطه خود را با ایران قطع کرده بودند، ما موفق شدیم نیازهای صادراتی و وارداتی کشور را هم در حمل کالاهای اساسی و ضروری صنعت و هم در بخش دارویی و مواد اولیه تامین کنیم و از این نظر هیچ گاه کشور در تنگنا قرار نگرفت.

وی اضافه کرد: در واقع کشورهای تحریم کننده به دنبال این بودند که از طریق فشار در بخش اقتصادی، کشور را به سازش وادار کنند، اما کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با حمل کالاهای مورد نیاز صادراتی و وارداتی کشور توانست نیازهای اساسی کشور را تامین کند و عملاً اجازه نداد خواست سایر کشورها بر ایران تحمیل شود.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اتفاقات پس از برجام گفت: شاید ما در کشور تنها شرکتی بودیم که بلافاصله از نتایج برجام استفاده کردیم. برجام در ماه ژانویه گذشته اجرایی شد و ما اواخر ژانویه اولین سرویس بین‌المللی خود را بین ایران و اروپا و در فاصله کمتر از دو هفته راه اندازی کردیم. در حال حاضر و مجددا سرویس‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به تمام نقاط دنیا و بنادر دنیا رفت و آمد می کند و این یک امتیاز برای کشورمان و به ویژه برای صادرکنندگان و واردکنندگان است.

وی هچنین یادآور شد: با این کار برابر واسطه‌هایی که از این فرصت استفاده می‌کردند و سود بسیار زیادی می‌بردند ایستادگی کردیم. کالاهای صادراتی ایران در حال حاضر مستقیم به مقصد نهایی می رسد که این اتفاق، ارزش افزوده بزرگی را برای شرکت های تولیدی به وجود می آورد و عملا این ارزش افزوده به بازنشستگان و نه به واسطه گران بازمی گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز