خبرگزاری کار ایران

حسین شیخ محمدی در گفت‌وگو با ایلنا:

روند اجرایى پروژه سارینا ٢ پر شتاب‌تر از قبل مى‌شود/ نیازمند یارى و توجه بیشتر مسئولان هستیم/ استحکام، ایمنى و کیفیت ساخت را در اولویت قرار داده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۲۶۰

حسین شیخ محمدی گفت: در شرایط کنونی همه باید برای ایجاد رونق فضای اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار تلاش کنیم.

حسین شیخ محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، به تشریح وضعیت پرورژه‌های سارینا و وضعیت فعالیت اقتصادی در جزیره کیش پرداخت.

مشروح این گفت‌وگو به شرح زیر است:

ایلنا: لطفا در ابتدا وضعیت پروژه های سارینا ۱ و سینا را تشریح بفرمایید.

شیخ محمدی: پروژه سارینا ۱ به طور کامل به پایان رسیده. و در مرحله بهره برداری می باشد. برجهای مسکونی سینا1و2 نیز تعدادی از واحدها تحویل و تعدادی دیگر تا پایان امسال به خریداران تحویل داده می شود. پروژه های شرکت سارینا همگی از سازه های مقاوم در برابر زلزله برخوردار هستند. همواره استحکام ، ایمنى و کیفیت ساخت را در اولویت قرار داده ایم.تلاش نموده ایم تا کیفیت را فدای سرعت نکنیم، ما در پروژه سینا از بهترین مواد و مصالح و تجهیزات با کیفیت استفاده کرده ایم و یقین داریم رضایت خاطر کامل خریداران جلب می شود.

ایلنا: اخیرا انتقاداتی نسبت به روند اجرایی پروژه سارینا ۲ مطرح شده است. از جمله این که گفته می شود این پروژه پیشرفت فیزیکی مطابق با برنامه و جدول زمانی نداشته و صرفا به بخش های بیرونی ساختمان پرداخته شده. واقعیت چیست؟

شیخ محمدی: اکثر انبوه سازان نمای بیرونی را همزمان با اتمام سازه و سقف ها موازی هم انجام می دهند و این فقط روش سارینا نیست. پروژه سارینا ۲ تا کنون بیش از 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.  در خصوص کندی مقطعی اجرای پروژه نیز باید توجه داشت در حال حاضر به دلیل رکود اقتصادی عمیقی که در کشور وجود دارد، کدام طرح و پروژه عمرانی مطابق با برنامه و جدول زمانی در حال اجراست که حال تصور کنیم پروژه سارینا ۲ از این قاعده مستثنا است؟ کسانی که سعی در حاشیه سازی دارند باید در شرایط رکود به جای سنگ اندازی ، به یاری فعالان اقتصادی بیایند. طبیعتاً افرادی که از دور دستی بر آتش دارند همیشه قضاوت های بی مورد و نادرستی انجام می دهند و اگر خودشان بجای فعالین اقتصادی باشند متوجه تمامی امور می شوند.

در حال حاضر حتی بسیاری از پروژه های عمرانی به صورت کامل متوقف شده است اما ما در پروژه سارینا2 در حال فعالیت هستیم و با توجه به اقدامات بسیار خوبی که برای تامین منابع مالی انجام داده ایم بزودی روند اجرایى پروژه سارینا٢ پرشتاب تر از قبل مى شود و پروژه سارینا ۲ با شتاب فزاینده فعالیت خود را ادامه خواهد داد. برآورد من این است که تا دوسال آینده بخش عمده و اصلی پروژه سارینا ۲ به پایان می رسد. و این پروژه زیبا وتاریخی همچون نگینی در جزیره کیش خواهد درخشید.

روند اجرایى پروژه سارینا ٢ پر شتاب‌تر از قبل مى‌شود/ نیازمند یارى و توجه بیشتر مسئولان هستیم/ استحکام، ایمنى و کیفیت ساخت را در اولویت قرار داده‌ایم

ایلنا: تاثیر سخنان برخی  مسئولان در خصوص پیش فروش واحدهای سارینا ۲ بر فعالیت های شما چقدر بوده است؟

شیخ محمدی: اصل موضوع و حرف مسئولان مبنی بر قانونمند بودن و مطابق ضوابط رفتار کردن و پیش سند جهت پیش فروش در دفترخانه ها درست است ولی بدلیل اینکه شناسنامه فنی توسط شهرسازی ها صادر نمی شود عملاً امکان ثبت سند پیش فروش در دفترخانه ها غیرممکن است. این قبیل موارد هم یکی دیگر از مشکلات ما است.. ما بارها اعلام کردیم حاضر هستیم برای پیش فروش به دفترخانه برویم اما قانون ثبت سند پیش فروش در دفترخانه ها به گونه ای است که عملا اجرای آنرا غیر ممکن است و این حل مسئله خارج از توان و اراده ما می باشد. زیرا دفترخانه شناسنامه فنی می خواهد و چنین چیزی نیز در حال حاضر شدنی نیست. ما بارها به مسئولان گفته ایم آنها خودشان راهکار ارائه بدهند و ما هر راهکاری که ارائه دادند را اجرا می کنیم. شرکت ساریناکیش از طریق شهرسازی کیش و دفترخانه ها همواره پیگیر این موضوع است. و تمامی مدارک و اسناد خود را ارائه کرده است.و در صورت تحقق این مسئله اعتبار شرکت و اعتماد خریداران برای سرمایه گذاری در سارینا بیشتر خواهد شد. و باعث جذب نقدینگی می شود زیرا هدف شرکت سارینا جلب نظر خریداران و اعتماد متقابل آنهاست.

روند اجرایى پروژه سارینا ٢ پر شتاب‌تر از قبل مى‌شود/ نیازمند یارى و توجه بیشتر مسئولان هستیم/ استحکام، ایمنى و کیفیت ساخت را در اولویت قرار داده‌ایم

در این شرایط همه باید برای ایجاد رونق فضای اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار تلاش کنیم.

همان طور که اشاره کردم با تدابیری که‌ در خصوص تامین مالی پروژه سارینا ۲ اندیشیده ایم بزودی این پروژه با قدرت بسیار بیشتر به فعالیت ادامه می دهد و در کنار انجام تعهدات مان به ایجاد اشتغال و رونق جزیره کیش نیز یاری خواهیم رساند. اما توقع مان از مسئولان هم این است که به کمک ما بیایند. نیازمند یارى و توجه بیشتر مسئولان هستیم. در این خصوص خوشبختانه  آقای دکتر ترکان و  دکتر مونسان و تیم مدیریتی ایشان نگاه بسیار مثبتی دارند. دکتر ترکان و دکتر مونسان بر موضوع پایان یافتن پروژه های  نیمه کاره تاکید و توجه ویژه دارند و این امر مایه دلگرمی ما است. کارهای زیر بنایی و مهمی در کیش انجام شده و در حال اجرا ست.روند رشد و توسعه کیش بسیار خوب و امیدوار کننده است . اخیراً هم رئیس سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان مدیر جهادی اجرایی جمهوری اسلامی ایران برگزیده شدند.که نشان دهنده عزم و تلاش ایشان و همکارانشان در راستای آبادانی کیش است شرکت انبوه سازان ساریناکیش این افتخار بزرگ را به مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد کیش و تمامى مدیران و کارکنان تلاشگر در عرصه عمران و آبادانى جزیره زیباى کیش صمیمانه تبریک گفته و براى این عزیزان آزوى سلامتى و موفقیت روز افزون دارد.

روند اجرایى پروژه سارینا ٢ پر شتاب‌تر از قبل مى‌شود/ نیازمند یارى و توجه بیشتر مسئولان هستیم/ استحکام، ایمنى و کیفیت ساخت را در اولویت قرار داده‌ایم

ایلنا: با توجه به این که در حال حاضر در مناطق آزاد کیش به فعالیت مشغول هستید نظر شما در خصوص انتقال سازمان مناطق آزاد از نهاد ریاست جمهوری به وزارت اقتصاد و دارایی چیست؟

شیخ محمدی: مناطق آزاد برای فعالان اقتصادی تداعی گر کاهش بوروکراسی و آزادسازی اقتصادی است. پیوستن این مناطق به یک وزارتخانه یه معنی افزایش قواعد و دستورالعمل های زائد و دست پا و گیر اقتصادی و مالیاتی است. در حالی که فلسفه تاسیس مناطق آزاد برای کاهش مقررات و بوروکراسی زائد و دست و پا گیر بود. این مصوبه از نظر ذهنی و روانی اثر منفی بر فعالان  اقتصادی و سرمایه گذاران می گذارد. امیدوارم این مصوبه اجرایی نشود یا لااقل به نحوی اجرا شود که در عمل باعث ایجاد مشکل نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز