خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات:

باید جلوی مخالفت با کسب و کارهای حوزه جدید ICT ایستاد

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۱۴۵

وزیر ارتباطات گفت: در سال گذشته درآمد سرویس‌های ابری در دنیا 106 میلیارد دلار بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح پروژه شرکت خدمات ارتباطی رایتل بیان داشت: سه سال پیش که دولت یازدهم آغاز به کار کرد برخی می‌گفتند که اپراتوری وجود دارد که به رغم در اختیار داشتن امکانات موفق نشد و به نوعی به دنبال منحل کردن این اپراتور بودند.

او افزود: همان اپراتور با رشد 20 برابری تعداد سیم‌کارت‌های فعال و رشد 25 برابری مصرف دیتا توسط مشترکان نشان دهنده رشد مناسب و استفاده از ظرفیت‌ها برای این اپراتور است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: در سال گذشته درآمد سرویس‌های ابری در دنیا 106 میلیارد دلار بوده است اما در ایران در رابطه با این سرویس‌ها اشکالات فرهنگی وجود دارد از جمله اینکه برخی برای سپردن امور به دیگران ممانعت می‌کنند در حالی که با راه‌اندازی سرویس‌های ابری پیشرفت سریع خواهد شد.

واعظی در ادامه گفت: به دنبال راه‌اندازی دولت الکترونیکی و دولت موبایلی هستیم که تا پایان این ماه فاز نخست دولت الکتورنیکی راه‌اندازی خواهد شد.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: اپراتورها باید در خصوص خدمات ارزش افزوده قدری فراتر عمل کنند برای مثال مقدمات اینترنت اشیا که تا سال 2030 تعداد 50 میلیارد شی را متصل می‌کند در اختیار اپراتورهای موبایل قرار گیرد که تمامی فعالیت‌های اقتصادی و تجاری را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: نگاه مجلس و جامعه باید نسبت به حوزه ICT تغییر پیدا کند و نباید عده‌ای با کسب و کار فضای ICT مخالفت کنند زیرا موجب عقب ماندگی جامعه می‌شود.

واعظی در پاسخ به درخواست مدیرعامل رایتل برای اختصاص 5 مگ روی باند فرکانسی 1800 گفت: زمانی که فرکانس‌هایی که روی باند 2600 واگذار کردیم تمام شد فرکانس جدید به شما تخصیص می‌دهیم مشکلی برای فرکانس نداشته‌ایم و در آینده نیز نخواهیم داشت بنابراین مشکلی پیش نخواهد آمد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز