خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال آبی جاری تا امروز؛

ارتفاع بارش‌های جوی به 87 میلی‌متر رسید/ 15 میلی‌متر بارش در یک هفته گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۸۶۱

شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد: ارتفاع ریزش‌های جوی از ابتدای مهرماه جاری تا امروز (شنبه) 16 بهمن ماه، به 87 میلی‌متر رسیده است.

به گزارش ایلنا، بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع ریزش‌های جوی از ابتدای مهرماه جاری تا امروز (شنبه) 16 بهمن ماه، به 87 میلی‌متر رسید که این رقم در نخستین روز هفته گذشته 72 میلی‌متر بود.

این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت 115 میلی‌متر، 24 درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته 136 میلی‌متر، حدود 36 درصد کاهش نشان می‌دهد.

این گزارش می افزاید: بیشترین بارش در 6 حوضه آبریز اصلی کشور مربوط به حوضه آبریز دریای خزر با 180 میلی‌متر بارندگی بوده که در مقایسه با سال آبی گذشته 27 درصد و در مقایسه با متوسط 48 ساله، 2 درصد کاهش داشته است.

بنابر این گزارش، کمترین میزان بارش نیز در حوضه های ششگانه اصلی کشور مربوط به حوضه آبریز مرزی شرق با 29 میلیمتر بارش ثبت شده که در مقایسه با سال آبی گذشته 15 درصد و در مقایسه با متوسط 48 ساله، 24 درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان بارش‌ها در ایستگاه محمودآباد در استان مازندران با 877.5 میلی‌متر و کمترین میزان بارش‌ها در ایستگاه ابرکوه در استان یزد با یک میلی‌متر به ثبت رسیده است.

لازم به ذکر است، حجم بارش‌های اول مهر تا 16 بهمن ماه جاری معادل 143 میلیارد و 378 میلیون مترمکعب گزارش شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز