خبرگزاری کار ایران

بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال ۹۴

تنها ۳ درصد منابع هدفمند کردن یارانه‌ها به بخش تولید و سلامت اختصاص یافت/ یارانه ۳ میلیون و ۲۵۳ هزار نفر قطع شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۴۶۹

محاسبات نشان می‌دهد که 97 درصد منابع وصولی به عنوان یارانه نقدی و غیرنقدی اختصاص یافته و صرفا 3 درصد منابع وصولی جهت بخش تولید و سلامت اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال 1394 کل کشور که از سوی دیوان محاسبات منتشر شد، میزان منابع اختصاص یافته جهت مصارف قانون هدفمند کردن یارانه‌ها نشان می‌دهد که منابع تحقق یافته بالغ بر 43 هزار و 555 میلیارد تومان یعنی معادل 80 درصد مبلغ پیش بینی شده است.

محاسبات نشان می‌دهد که  97 درصد منابع وصولی به عنوان یارانه نقدی و غیرنقدی اختصاص یافته و صرفا 3 درصد منابع وصولی جهت بخش تولید و سلامت اختصاص پیدا کرده است.

شایان ذکر است در  سال 1394 بابت تامین بخشی از یارانه سود تسهیلات تامین مسکن حمایتی‌ زوج‌های جوان، اقشار آسیب‌پذیر، روستاییان و عشایر، ساماندهی مسکن در بافت فرسوده، سکونت‌گاه‌های حاشیه شهرها و مسکن مهر  و کمک به برنامه‌های اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها، پرداختی صورت نگرفته است.

مطابق بند (ح) تبصره 20 ماده واحده، دولت موظف بوده یارانه خانوارهای پردرآمد را قطع کند در اجرای حکم مذکور، دولت دستورالعمل نحوه تعیین و شناسایی خانوارهای مشمول را تهیه و معیارهایی را تعیین نموده است. بر اساس دستورالعمل مذکور طی ماه‌های سال 1394 یارانه تعداد 3 میلیون و 253 هزار و 456 نفر قطع شد. صرفه جویی حاصل از این اقدام دولت حدود 955 میلیارد و یکصد میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز