خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه:

رسیدن به تولید 43 درصدی بنزین یورو تا پایان 96 / جذب سرمایه گذاری ۱۳۴ طرح طی یک سال گذشته تاکنون

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۲۴۱

پورمحمدی گفت: دوره یکساله گذشته تاکنون دوران موفق در جلب سرمایه گذاری خارجی بوده است که تاکنون ۱۳۴ طرح مورد تصویب دولت رسیده است که ۱۲۶ طرح آن جدید و ۱۴ طرح مربوط به افزایش سرمایه گذاری طرح های گذشته است.

به گزارش ایلنا، پورمحمدی معاون توسعه امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشوردر کنفرانس نفت ۲۰۱۷ درباره میزان سرمایه گذاری تعیین شده در این دوره گفت: در این دوره ۱۱ میلیارد و ۸۴۳ میلیون دلار تصویب شده است که این امر نشان از رونق و ثبت سرمایه گذاری خارجی طی این دوران بوده است وپیش بینی می شود این رقم رو به افزایش داشته باشد.

پورمحمدی در مورد رفع موانع سرمایه گذاری در بخش صنعت نفت گفت: کمیته ای از سوی دولت مامور پیگیری این کار با نمایندگانی از بانک مرکزی، مدیر برنامه ریزی سازمان برنامه و نماینده سازمان سرمایه گذاری خارجی واگذار شد. از بخش خصوصی هم دعوت می کنیم تا در زمینه ارائه نقطه نظرات خود عضو این کمیته شوند و ما را در پیگیری این مهم یاری دهند.

وی گفت: تامین مالی برای بخش پایین دستی صنعت نفت در حوزه پالایش و فروش ، قیمت گذاری از جمله مواردی است که مورد پیگیری قرار گرفته است و در برنامه ششم توسعه که از سال آینده آغاز می شود و بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

پورمحمدی درباره برنامه ششم توسعه گفت: سال آینده بر اساس اهداف برنامه ششم توسعه یک میلیون و ۷۶۰ هزار بشکه خوراک مصرفی پالایشگاه ها تامین خواهد شد و در پایان برنامه این رقم چند برابر افزایش خواهد یافت.

وی درباره خوراک میعانات گازی گفت: در سال ۹۶ حدود ۱۳۲ هزار بشکه خوراک میعانات گازی خواهیم داشت و این رقم به ۱۹۰ هزار بشکه تا پایان برنامه خواهد رسید.

وی درباره تولید بنزین گفت: تولید بنزین با استاندارد یورو ۴ و با استاندارد بالا در سال ۹۶ به ۴۳.۲ درصد خواهد بود که تا پایان برنامه این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۸۲.۴ درصد رشد خواهد داشت.

وی درباره تامین مالی در بخش صنعت نفت گفت: بخش صنعت نفت نیازمند سرمایه گذاری است که باید ۲۸.۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گیرد که بخش می تواند از منابع خارجی، صندوق های سرمایه گذاری، بخشی از طریق بازار سرمایه و اوراق، بانک ها و موسسات خصوصی داخلی و خارجی تامین مالی شود.

پورمحمدی درباره طرح ها و پروژه های معلق مانده در بخش صنعت نفت گفت: برای پیشبرد پروژه های معلق مانده در بخش صنعت نفت می توان به همکاری بخش خصوصی داخلی و خارجی توجه کرد. مشارکت اتاق بازرگانی ایران در جهت نهاد نظارتی در این زمینه با دولت می تواند بسیار موثر باشد.

وی ادامه داد: بانک ها هم می توانند با بخش خصوصی ایران برای تامین مالی مشارکت داشته باشند. و پروژه ها را تکمیل کنند. به عبارتی بانک ها با بخش خصوصی ایران بویژه صنعت نفت می توان شریک تجاری شود و یا کمک کنند تا شرکای دیگری جذب پروژه ها شوند که با این رویکرد در کوتاه مدت بسیاری از مشکلات بخش خصوصی از یک سو و مطالبات بانک ها از سوی دیگر رفع خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز