خبرگزاری کار ایران

برنامه دولت برای تعویض 160 هزار خودروی فرسوده

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۰۳۳

معاون اجرایی رئیس جمهور در مراسم جایگزینی 40 هزار دستگاه تاکسی اظهار داشت: کیهانی‌ها فقط کم شدن جنگ را از سر کشور می‌بینند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صبح امروز در جریان واگذاری چهل هزار دستگاه تاکسی به دارندگان  تاکسی‌های فرسوده، معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار داشت: درسال‌های قبل به دلیل اینکه آثار آلودگی هوا نمایان نشده بود برنامه جدی برای مبارزه با عوارض ناشی از آن وجود نداشت. اما در این دولت با همت سازمان محیط زیست و با استفاده از دانشگاه‌های کشور قدم‌های بسیار خوبی برداشته شد.

محمد شریعتمداری ادامه داد: با تکلیفی که دولت به سازمان محیط زیست کرد این سازمان مکلف شد تا در شهرهای بزرگ به صورت تفکیکی عوامل آلودگی هوا را بررسی کند و ما برای اولین بار اطلاع پیدا کردیم که به طور مثال مهم ترین آلاینده‌ها در کلانشهر تهران چه چیزی است و سهم هر کدام چقدر است.

وی ادامه داد: این امر برای دولت مهم بود که بداند توان خود را در کجا و در کدام قسمت آلاینده‌ها به کار بگیرد.

شریعتمداری افزود: در تهران بیشترین آلودگی از آلاینده‌های متحرک بود اما در شهری مثل اراک این آلاینده‌های ثابت بودند که نقش مهمی در آلودگی هوا داشتند. بر همین اساس در کلانشهر تهران حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی مورد توجه قرار گرفت و با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی طرح‌های پیشنهادی شهرداری و وزارت صنعت در فاز اجرایی قرار گرفت. به طور مثال برای متروها افزایش قطارها به تصویب رسید و قرار شد از طریق فاینانس منابع آن تامین شود و چهارصد واگن جدید به متروی تهران اضافه شود. 25 هزار میلیارد ریال نیز اعتبار برای تامین خودروهای سنگین تخصیص داده شد و قرار شد با کمک خودروسازها مردم نرخ کمتری برای این تسهیلات پرداخت کنند.

شریعتمداری تصریح کرد: مطابق این طرح 140 هزار دستگاه خودروی فرسوده 17 هزار دستگاه اتوبوس دیزلی، 65 هزار کامیون بالای 10 تن با سن 35 سال با خودروهای جدید و در مورد اتوبوس‌ها با پایه گازسوز تعویض خواهد شد.

وی ادامه داد: برای اسقاط هزار و صد دستگاه مینی‌بوس و 20 هزار دستگاه اتوبوس مصوباتی ارائه شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به برجام گفت:‌ آنطور که برخی اشاره می‌کنند تنها منفعت برجام دور شدن جنگ از سر کشور نبود بلکه ایجاد فضای سیال و اقتصاد پویا حاصل تلاش بی‌بدیل سیاست خارجی دولت بود و ما باید از این فضا استفاده کنیم و بازارهای صادراتی را پیدا کنیم. ما از جنگ نمی‌ترسم اما باید تلاش کنیم تا سایه جنگ از  کشور دور شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز