خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با ایلنا:

اگر بنیادمستضعفان مقصر باشد باید مکان جدید برای کسبه تعیین کند/با ریزش ساختمان، سرقفلی از بین نمی‌رود

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۸۹۶

رییس اتحادیه اتحادیه مشاوران املاک درباره مسئولیت بنیاد مستضعفان دربرابر کسبه ساختمان پلاسکو گفت: بنیاد مستضعفان اگر مقصر شناخته شود باید تا زمان تحویل ساختمان جدید برای کسبه مکان کسب تعیین کند.

حسام عقبایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به وظایف حقوقی بنیاد مستضعفان برای تعیین مکانی جدید برای کسبه ساختمان پلاسکو، اظهار داشت: اگر بنیاد مستضعفان به تشخیص دادگاه مقصر این سانحه شناخته شود باید تا زمان تحویل ساختمان جدید برای کسبه این بنا، مکانی را در نظر بگیرد و کسبه در این مکان جدید مشغول به کار شوند.

وی ادامه داد: در غیر این صورت اگر بنیاد مستضعفان مقصر نباشد از لحاظ قانونی موظف نیست مکانی را برای کسبه در نظر بگیرد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این که طبق قانون با ریزش ساختمان، سرقفلی کسبه ساختمان پلاسکو از بین نمی‌رود، تاکید کرد: پس از ساخت ساختمان جدید، عین آن غرفه با مشخصات و متراژ مشابه به کسانی که در ساختمان پلاسکو سرقفلی داشتند، ارائه می شود.

عقبایی افزود: خوشبختانه مالک هم اعلام کرده که در این باره واگذاری سرقفلی مشکلی ندارد.

وی با اشاره به ضرورت رعایت موارد ایمنی در ساختمان‌های قدیمی تاکید کرد: قاعدتا باید نهادهای دیگر از جمله شورای شهر و مجلس شورای اسلامی قوانینی را وضع کنند که مانع فعالیت چنین اماکنی شوند تا استانداردسازی را رعایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز