خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشاورزی در گفت‌وگو با ایلنا:

ساماندهی فروشگاه‌های سموم غیر مجاز به طور جدی پیگیری می‌شود/ ۴۵ آفت‌کش جدید به ثبت رسید

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۴۸۶

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال گذشته 3500 فروشگاه غیرمجاز کود و سم مشغول به فعالیت بود که در حال حاضر تعداد آن به 450 واحد رسیده است.

محمدعلی باغستانی -معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی- در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در رابطه با وضعیت مصرف سموم در بخش کشاورزی بیان داشت: هیات نظارت سازمان کنترل ویژه‌ای بر سموم دارد و نزدیک به 320 آفت کش در کشور ثبت شده است.

او در پاسخ به این پرسش که در سال زراعی گذشته چه میزان مبارزه بیولوژیک بر محصولات کشاورزی صورت گفته است؟ ، بیان داشت: این کار در سطح 230 هزار هکتار از اراضی کشاورزی انجام شده است.

باغستانی افزود: مدیریت آفات شیمیایی و مکانیکی نیز در 23 میلیون هکتار صورت گرفته است که بخش اعظم آن در حوزه گندم بوده است.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که در حوزه ثبت سموم جدید در کشور چه فعالیت هایی صورت گرفته است؟ ، بیان داشت: برنامه این بود که سموم جدید ثبت شود؛ به همین خاطر  در سال گذشته 45 قلم آفت‌کش جدید در کشور به ثبت رسیده است.

او در پایان تاکید کرد که ساماندهی فروشگاه‌های غیر مجاز به طور جدی پیگیری می شود. در سال گذشته 3500 فروشگاه غیرمجاز کود و سم مشغول به فعالیت بود که در حال حاضر تعداد آن به 450 واحد رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز