خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در آیین افتتاح پست ۲۳۰ کیلوولت پلدختر:

واحدهای تولید برق سد رودبار سال آینده وارد مدار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۴۲۷

وزیر نیرو در آیین افتتاح پست ۲۳۰ کیلوولت پلدختر گفت: واحدهای تولید برق سد رودبار لرستان سال آینده وارد مدار می‌شوند.

به‌گزارش ایلنا، "حمید چیت‌چیان" در آیین افتتاح پست ۲۳۰ کیلوولت شهید رحمتی پلدختر استان لرستان بیان کرد: وزارت نیرو در لرستان سرمایه‌گذاری‌های بسیار اساسی و جدی به ویژه در بخش برق انجام داده است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون ۱۱ پروژه در بخش انتقال برق در دوره خدمت دولت یازدهم اجرا شده و برای اجرای پروژه‌های مذکور 76.6 میلیارد تومان هزینه شده است.

وزیر نیرو ادامه داد: علاوه برافتتاح پست شهید رحیمی پلدختر دو پست 230 بروجرد و 203 کوهدشت هم آغاز خواهد می‌شود که برای این دو پروژه بالغ بر 118 میلیارد تومان هزینه شده است.

چیت‌چیان افزود: هدف از اجرای این پروژه‌ها حل مشکل ضعف و افت ولتاژ برق و برخورداری مردم از برق مطمئن و با کیفیت است.

وی گفت: قبلاً برق مردم پلدختر از پست 63 ولتی تأمین می‌شد و الان از پست 230 ولتی برخوردار شدند.

وزیر نیرو بیان کرد: افتتاح این پروژه زمینه را برای فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی مهیا می‌کند، هر فعالیت اقتصادی لاجرم نیازمند استفاده از برق خواهد بود.

وی یادآور شد: در بخش توزیع برق سرمایه‌گذاری قابل توجهی انجام شده است، به گونه‌ای که در طول ۳.۵ سال خدمت دولت تدبیر و امید ۳۷۰ میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

وزیر نیروی دولت یازدهم تصریح کرد: غیر از نیروگاهی که در این منطقه وجود دارد اکنون در حال اجرای نیروگاه بزرگ و جدید در خرم‌آباد با ظرفیت ۸۹۰ مگاوات هستیم که فعالیت اجرایی آن فردا آغاز خواهد شد؛ این نیروگاه 2000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

چیت چیان با اشاره وضعیت سد رودبار لرستان با بیان اینکه این سد اوایل امسال آبگیری شد، افزود: سال آینده واحدهای تولید برق سد رودبار وارد مدار می‌شوند.

وی بیان کرد: این زمینه بسیارمهمی برای شکل‌گیری و تأسیس صنایع جدید در لرستان خواهد بود و در ایجاد اشتغال، رونق و توسعه استان نقش بسزایی دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز