خبرگزاری کار ایران

تولید پروپان و بوتان فاز ١٩ پارس جنوبی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۰۲۷

واحدهای تولید پروپان و بوتان فاز ١٩پارس جنوبی با هدف تکمیل زنجیره ارزش در این فاز به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا مسعودی، مجری فاز١٩پارس جنوبی با اعلام این خبر گفت: ردیف نخست واحدهای ١١٣، ١١٤ و ١١٥ (LPG Treatment) از روز گذشته وارد مدار تولید شده و هم اکنون از هرکدام از این واحدها، ١٤ تن پروپان و ١٤ تن بوتان بر ساعت تولید می شود.

به گفته مسعودی، بهره برداری زودهنگام از این واحدها موجب شده تا فاز١٩ در چرخه تولید یکی از مهمترین هیدروکربورهای گازی قرار گرفته و گام مهمی در تکمیل زنجیره ارزش در این فاز برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه فاز ١٩ با توان تولید گاز شیرین به ظرفیت اسمی خود نزدیک می شود، گفت: تا پایان بهمن ماه، ردیف چهارم پالایشگاه این فاز راه اندازی شده و به این ترتیب تمامی چهار ردیف شیرین سازی پالایشگاه این فاز توان تولید گاز در سطح تعریف شده را خواهند داشت.

مجری فاز ١٩ پارس جنوبی با اشاره به اینکه سکوی ١٩A بطور کامل در حال بهره برداری است، گفت: هم اکنون روزانه حدود ١٦ میلیون متر مکعب گاز از این سکو و همچنین ١٤ میلیون متر مکعب گاز ترش فازهای ٦ تا ٨ در این فاز شیرین سازی و در مجموع روزانه ٢٨ میلیون متر مکعب گاز شیرین به شبکه سراسری ارسال می شود.

مسعودی به زمان بارگیری و نصب آخرین عرشه فاز ١٩ اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم تا پایان بهمن ماه ، مراحل بارگیری و حمل سکوی ١٩B به سمت موقعیت مخزن این فاز آغاز شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز