خبرگزاری کار ایران

تنش در جلسه کسبه ساختمان پلاسکو/ فاضلی: ایمن‌سازی وظیفه بنیاد مستضعفان بود

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۶۷۰

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: عده‌ای این مسئله را مطرح کردند که کسبه اجازه ندادند ایمن سازی در این ساختمان انجام شود. باید در پاسخ به این افراد بگویم ایمن سازی چه ربطی به اجازه کسبه دارد؟ نرسیدن به امور ساختمان‌هایی که در اختیار بنیاد است هیچ ربطی به مانع شدن کسبه ندارد و نباید آنها را مقصر جلوه داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، جلسه  کسبه ساختمان پلاسکو که در حسینیه فاطمه زهرا برگزار شد، پس از چند دقیقه به دلیل فریادهای پی در پی کسبه با اخلال مواجه شد.

کسبه فریاد می‌زنند زندگی ما رفته است و چرا بنیاد مستضعفان پاسخگوی ما نیست؟ آنها به این مساله اعتراض دارند که چرا رئیس بنیاد مستضعفان در جلسه حضور ندارد تا تمام مطالبات ما در این جلسه بیان شود.

گفتنی است که سخنان علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف، مبنی بر آرام شدن کسبه برای ادامه جلسه نیز تاثیری در ایجاد آرامش نداشته است.

بر اساس این گزارش، پس از این که کمی آرامش به محل برگزاری جلسه بازگشت علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران خطاب به کسبه پلاسکو گفت: 72 ساعت از این فاجعه عظیم می‌گذرد بسیاری در این حادثه کشته شده‌اند و این مساله را فراموش نکنید که هر زمان کشور با بحران مواجه شد این بازاری‌ها بودند که به یاری شتافتند. آمده ام که پاسخگوی مطالبات شما باشم و به شما این اطمینان را می‌دهم که به دنبال خواسته‌های شما هستم.

او افزود: همه مسئولین باید در جهت حل مساله کمک کنند. برای این کار احتیاج به آمار و اطلاعات داریم و از اتحادیه‌های صنفی درخواست کرده‌ایم این اطلاعات را در اختیار ما قرار دهند اما نمی‌توان با این زمان کوتاه معجزه کرد.

فاضلی در ادامه گفت: امروز در دولت مشکل شما مطرح می شود. فریاد شما را به جان می‌خرند اما بی‌انصافی نکنید چرا که در این سه روز لحظه‌ای از شما غافل نبوده‌ایم. اولویت ما این است که این واحدها را به محیط کار باز گردانیم تا 2300 نفری که کار خود را از دست داده‌اند به کار باز گردند. عمده تلاش ما این است که تا پایان این هفته این کار انجام شود.

در همین لحظه عده‌ای از کسبه این مسئله را مطرح کردند که طبق اعلام بنیاد مستضعفان، احیای دوباره ساختمان پلاسکو به دو سال زمان نیاز دارد. با توجه به این مسئله، کسبه در این دو سال باید چه کاری انجام دهند؟

فاضلی در پاسخ به سخنان کسبه گفت: 4 منطقه را برای این کار معرفی کرده‌ایم تا آن را موقتا به کسبه واگذار کنیم باید بهترین مناطق را در نظر بگیریم و این قدم اول ما است. از طرفی باید مسئله بدهی مالیاتی حل شود.

او افزود: هر حادثه‌ای که در کشور اتفاق افتاد در حل آن بازاری‌ها دخیل بودند و مطمئن باشید که نه به اندازه شما اما کمتر از شما دغدغه ندارم. بنابراین در بحث بخشودگی مالیات نیز صحبت‌هایی شده است.

او افزود: عده‌ای این مسئله را مطرح کردند که کسبه اجازه ندادند ایمن سازی در این ساختمان انجام شود. باید در پاسخ به این افراد باید بگویم ایمن سازی چه ربطی به اجازه کسبه دارد؟ نرسیدن به امور ساختمان‌هایی که در اختیار بنیاد است هیچ ربطی به مانع شدن کسبه ندارد و نباید کسبه را مقصر جلوه داد. متاسفانه در کشور ما از کارآفرین مظلوم‌تر نیست و مثل مرغ عزا و عروسی با آنها رفتار می‌شود. صاحبان حق کسبه هستند.

فاضلی تاکید کرد: آنقدر جرات دارم که اگر نتوانم کاری انجام دهم به آن اذعان کنم اما از شما می‌خواهم که با صبوری شرایطی فراهم کنید که تمامی مسائل و مشکلات که مهم‌ترین آن از دست رفتن سرمایه چندین و چند ساله فعالین این ساختمان است فراهم شود.

رئیس اتاق اصناف این مساله را نیز مطرح کرد که باید سه نفر از اعضای هیئت امنای ساختمان پلاسکو کارت ورود به صحنه حادثه را دریافت کنند تا کار نظارت و اطلاعات دقیق‌تر از طرف کسبه به آ‌نها واگذار شود.

او همچنین در پاسخ به سوال یکی از کسبه که تکلیف مغازه‌هایی که به طور کامل تخریب نشد، چیست ؟ گفت: همه این مسائل را مدنظر قرار دادیم و مقرر شد که در این رابطه نیز صحبت شود.

گفتنی است که پس از پایان یافتن سخنان فاضلی، کسبه دوباره به ایراد سخنان پرداختند که دوباره جلسه را با کمی تنش همراه کرد.

در این بین ، البرزپور نماینده شورای کسبه در حالی که برای چندمین بار این افراد را دعوت به صبر می‌کرد ، گفت: شاید من بیشترین ضرر را از این حادثه دیده‌ام اما باید با حوصله و صبر این مشکل را حل کنیم. می‌دانم که در این چند روز خواب به چشمان هیچ کدام شما نیامده است چرا که حاصل سال‌ها تلاش شما سوخته است اما مطمئن باشید که این کار باید با مذاکره و آرامش جلو برود.

بر اساس این گزارش جلسه در حالی ادامه پیدا کرد که از کسبه درخواست شد فرم‌هایی که در خصوص اخذ اطلاعات لازم از جمله تعداد افراد شاغل و تعداد متراژ مغاز‌ه‌شان است سریعا پر کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز