خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره انجمن آرایشی و بهداشتی:

باید در بخش عرضه، با قاچاق برخورد شود

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۹۸۸

کیانی گفت: تا به امروز دستگاه‌های نظارتی ما با پدیده قاچاق به خوبی مبارزه کردند اما گستردگی آن به حدی است که روش‌های فعلی جواب نمی‌دهد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا عضو هیئت مدیره انجمن آرایشی و بهداشتی در نشست خبری خود مهمترین مشکل تولیدکنندگان این صنف را قاچاق عنوان کرد.

علیرضا کیانی گفت: بازار آرایشی و بهداشتی ایران به غیر از پودر شوینده 75 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد که از این مقدار 30 درصد تولید داخل است 10 درصد واردات رسمی و 60 درصد قاچاق که شامل کالاهای باکیفیت و بی‌کیفیت و آسیب‌زا می‌شود.

وی ادامه داد: تا به امروز دستگاه‌های نظارتی ما با این پدیده به خوبی مبارزه کردند اما گستردگی آن به حدی است که روش‌های فعلی جواب نمی‌دهد و بهترین راه، برخورد در سطح عرضه است زیرا فروشندگان به دلیل صادر نشدن فاکتور رسمی برای کالای قاچاق تمایل به فروش این نوع کالاها را دارند زیرا مالیات بابت آن نمی‌دهند پس سود آنها بیشتر است.

مدیرعامل شرکت آریان کیمیا تک گفت: تحریم‌ها بر روی صادرات ما تاثیر زیادی داشته است و امیدواریم با توجه به باز شدن فضای بین المللی دوباره بتوانیم به بازار صادراتی باز گردیم اگر ساختارهای سیاسی و معضلاتی که برای انتقال ارز وجود دارد برطرف شود ما شاهد شکوفایی صادرات خواهیم بود زیرا تولید در ایران دو برابر نیاز داخل است و ما ظرفیت‌های خوبی برای صادرات داریم.

وی با اشاره به نظارت‌های بهداشتی بر روی کالاها گفت: با جرأت می‌توانم بگویم که نظارت‌های بهداشتی ما کم‌نظیر است و از لحاظ امنیت کالاهای تولیدی ما در کشورهای رده اول قرار داریم به همین جهت است که وزارت صنعت طرحی را به ما پیشنهاد داده که شرکت‌های خارجی برای فروش جنس خود در ایران مجبور باشند با شرکت‌های داخلی همکاری کامل داشته باشند.

کیانی در مورد محصول جدید این شرکت گفت: با توجه به گستردگی آلودگی هوا و به وجود آ‌مدن عوارضی همچون تیرگی پوست، التهاب و حساسیت این محصول برای اولین بار در کشور تولید شده است کرم ضد آلودگی شون با بالا بردن سیستم ایمنی پوست باعث پایین آمدن عوارض آلوگی هوا بر روی پوست صورت می‌شود.

وی در مورد صادرات این محصولات گفت: ما امسال توانستیم 3.5 میلیون دلار به کشورهای ارمنستان ،‌عراق ، تاجیکستان ، کویت ، لبنان ، گرجستان و افغانستان صادرات داشته باشیم و هدفگزاری ما برای سال آینده 5.5 میلیون دلار است اما برای این امر نیازمند حمایت دولت و باز شدن راه‌های نقل و انتقال ارزی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز