خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد در حاشیه رونمایی از سامانه جامع گمرکی خبر داد؛

کلیه اقدامات اقتصادی دولت طی صد روز آینده اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۸۶۳

وزیر اقتصاد گفت: خوشبختانه طی سه سال و اندی که از عمر دولت می‌گذرد در مجموعه خانواده بزرگ وزارت اقتصاد و دارایی در جهت بهبود محیط کسب و کار و تامین منابع پایدار اقدامات موثری صورت گرفته که یکی از آنها امروز رونمایی شد اما برای مقابله با فساد و بهبود محیط کسب و کار راه زیادی باقی مانده و این پایان کار نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد در حاشیه رونمایی از سامانه یکپارچه گمرکی که با حضور رئیس گمرک و سایر معاونین وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد اظهار داشت: با استفاده از این فناوری جدید شاهد اصلاحات در بهبود فضای کسب و کار و کوتاه شدن زمان ترخیص کالا وصدور آن خواهیم بود.

وی افزود: امروزه همه عملیات به صورت الکترونیک انجام خواهد شد و ارتباطات بین دستگاه‌ها به صورت برخط انجام می شود.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه از این پس اقدامات گمرکی در زمان کوتاه‌تری انجام خواهد شد، افزود: در سال 93 مراحل اولیه این سامانه اجرا شد که همین امر منجر به افزایش 86 درصدی درآمد حقوق ورودی و شفاف‌سازی آن شد.

وی ادامه داد: تا امروز 40 درصد افزایش درآمد داشتیم که کمک قابل توجهی به مقابله با قاچاق داشته است.

وی گفت: امروز از زمانی که از مبداء کالایی حرکت کند مشخص است از چه بندری وارد شده، قیمت آن چقدر است و هر لحظه می‌توان ترانزیت کالا را رصد کرد و مشخص است در کدام قسمت کشور مستقر بوده و خروج آن به چه صورت است.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه ارتباطات با سامانه یکپارچه گمرکی با سایر دستگاه‌ها به حداقل ممکن رسیده است گفت: امروز یکی از پروژه‌های مهم مطرح شد اما در نظر داریم طی صد روز آینده کلیه اقدامات دولت یازدهم را بیان کنیم.

وی افزود: خوشبختانه طی سه سال و اندی که از عمر دولت می‌گذرد در مجموعه خانواده بزرگ وزارت اقتصاد و دارایی در جهت بهبود محیط کسب و کار و تامین منابع پایدار اقدامات موثری صورت گرفته که یکی از آنها امروز رونمایی شد اما برای مقابله با فساد و بهبود محیط کسب و کار راه زیادی باقی مانده و این پایان کار نیست.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم از فناوری اطلاعات و ارتباطات به طور موثر استفاده کنیم و شیوه‌های خود را تسهیل کنیم تمامی فرآیند کارها متناسب با فناوری جدید اصلاح شده و از این پس ارتباط بین واردکننده و صادرکننده با ماموران گمرک قطع خواهد شد و بدون اینکه مشتریان با ماموران گمرک ارتباطی برقرار کنند اقدامات صورت می‌گیرد.

وی گفت: سامانه یکپارچه گمرکی توسط جوانان همین کشور طراحی شده به نتیجه رسیده و کپی‌برداری از سامانه دیگری نیست و می تواند الگویی برای همه سازمان های کشور باشد.

همچنین مسعود کرباسیان رئیس گمرک در خصوص این سامانه گفت: هم اکنون 19 مصوبه در قانون وجود دارد که در آن به موضوع سامانه تجارت فرامرزی و اخذ مجوز به صورت سیستماتیک تاکید شده است. ما از این پس از مرحله  ورود کالا تا انبارهای خارج از گمرک مبادله اطلاعات را با سازمان ها خواهیم داشت که این امر به مقابله با قاچاق کمک زیادی خواهد کرد.

وی با اشاره به کاهش میزان قاچاق گفت: این رقم از 25 میلیارد دلار به 15میلیارد دلار رسیده و این روند کاهشی با این سامانه کمتر نیز خواهد شد.

وی در خاتمه گفت: هم اکنون کل گمرکات کشور به این سامانه مجهز خواهند شد و در صورتی که قاچاقی صورت گیرد و یا تخلفی انجام شود از سوی مراجع قضایی و پلیس برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز