خبرگزاری کار ایران

اختصاص یارانه به تولیدکنندگان کشمش

دولت با پرداخت 250 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای جبران خسارات ناشی از برف و سرمازدگی به بخش کشاورزی موافقت کرد.

به گزارش ایلنا، در جلسه هیات وزیران، دولت با اختصاص مبلغ 413 میلیارد و 170 میلیون ریال اعتبار و تسهیلات بانکی برای پیشگیری و جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه در برخی مناطق کشور موافقت کرد.

براین اساس، مبلغ یکصد میلیارد و بیست میلیون ریال اعتبار برای جبران خسارات و بازسازی تأسیسات زیربنایی و سایر بخش های خسارت دیده ناشی از برف اخیر و حوادث غیرمترقبه در استان گیلان اختصاص یافت.

همچنین مبلغ 13 میلیارد و 150 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی به آسیب‏دیدگان ناشی از برف اخیر استان یادشده با سود و کارمزد چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری با ضمانت زنجیره ای به منظور بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی پرداخت می شود.

دولت همچنین مبلغ 250 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت از محل منابع کشاورزی برای جبران خسارات ناشی از برف و سرمازدگی به بخش کشاورزی با سود و کارمزد 10 درصد با بازپرداخت حداکثر 5 سال به خسارت دیدگان اختصاص داد.

اعضای دولت همچنین با اختصاص مبلغ پنجاه میلیارد ریال اعتبار برای خرید واکسن و کنترل تب برفکی دام به سازمان دامپزشکی کشور موافقت کردند.

هیات وزیران در این جلسه مقرر کرد که به منظور حمایت از باغداران تولیدکننده کشمش و حفظ سهم صادرات آن در بازارهای جهانی، به تمامی باغداران تولیدکننده محصول، به ازای هر کیلوگرم 5000 ریال یارانه پرداخت شود.

 

کد خبر : ۴۴۷۳۴۲