خبرگزاری کار ایران

سهم یک درصدی ایران در تولیدات گل و گیاه

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت که امسال تاکنون بیش از 200 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ایجاد گلخانه در کشور پرداخت شده است .

به گزارش ایلنا، محمد علی طهماسبی  در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی گل و گیاه در آمل گفت: از محل این تسهیلات نیز تاکنون 513 هکتار گلخانه روباز و سربسته به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: همچنین با پرداخت این تسهیلات مساحت گلخانه های کشور به بیش از 10 هزار هکتار افزایش یافته است.

طهماسبی هدف نهایی معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی را افزایش مساحت گلخانه های کشور به بیش از 58 هزار هکتار تا سال 1404 اعلام کرد.

وی گفت: در این راستا و برای تحقق این هدف مهم به متقاضیان ایجاد فضاهای گلخانه ای در کشور از محل صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک کشاورزی تسهیلات پرداخت می شود.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی به سطح زیرکشت 2 هزار و 200 هکتاری گل و گیاه در کشور اشاره کرد و گفت که هم اکنون هفت هزار تن از کل تولیدات گل و گیاه زینتی و دارویی کشور صادر می شود که سهم ایران حدود یک درصد بازار جهانی است.

وی با بیان اینکه روند صادرات گل و گیاه کشور در حد مطلوب نیست، اضافه کرد: تولید به صورت صادراتی تاکنون شکل نگرفته است، به خاطر اینکه تولید این محصول به صورت مدام وجود ندارد و بخصوص گل های شاخه بریده که تولید انبوه و مستمر می خواهد.

طهماسبی گفت: البته چندی پیش در قالب کشاورزی قراردادی در حال شکل گیری است که یکی از تولید کنندگان گل و گیاه در حال بستن قرارداد با روسیه برای صادرات گونه خاص است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین به توجه این وزارتخانه برای احداث پایانه صادرات گل و گیاه در کشور اشاره کرد و اظهار کرد: پایانه گل و گیاه در احمدآباد تهران و پایانه اقماری در مازندران، دزفول و محلات در برنامه قرار دارد که پایانه گل و گیاه احمدآباد تهران در حال ساخت است تا بتوان با ایجاد این پایانه ها و تجمع گل و گیاه، روند صادراتی بهتری در آینده داشت.

 

 

کد خبر : ۴۴۵۹۴۱