خبرگزاری کار ایران

طی ۹ ماه محقق شد؛

مصرف بیش از ۱۳۳میلیون مترمکعب CNG دراستان کردستان

افزایش تعداد جایگاه های CNG و در پی آن استقبال مردم در استفاده از این سوخت پاک، موجب شده مصرف بیش از ۱۳۳میلیون مترمکعب دراستان کردستان، افزایش ۱۰ درصدی CNG را در برداشته باشد.

به گزارش ایلنا، فریدون یاسمی با بیان اینکه امسال در نه ماه گذشته،  روزانه ۴۸۴ هزارمترمکعب CNG در استان مصرف شده، افزود : با برنامه ریزی و تلاش کارشناسان منطقه جهت ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و بهینه سازی مصرف سوخت، افزایش تعداد جایگاه های  CNG استان در اولویت برنامه های این منطقه قرار دارد.

وی افزود: در همین راستا این منطقه نسبت به نصب بنر های اطلاع رسانی در جایگاه های عرضه به منظور تشویق همشهریان به استفاده از این سوخت پاک، مصاحبه تلویزیونی در باره فواید مصرف آن، درج اطلاعیه فراخوان احداث جایگاه های جدید و بیان شرایط ویژه پرداخت کارمزد فوق العاده جهت تشویق بخش خصوصی در جراید استانی اقدام کرده است.

یاسمی همچنین با اشاره به صرفه جویی ۱۳۳میلیون لیتری مصرف بنزین در استان با توجه به در مدار بودن کلیه جایگاه های  CNG افزود: درحال حاضر ۵۲ باب جایگاه CNG دراستان با ۳۲۶ نازل فعال سوختگیری، به شهروندان خدمات ارائه می دهند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان درادامه با اشاره به مصرف ماهانه بیش از ۱۴میلیون متر مکعب  CNGدر استان گفت: با توجه به شرایط جغرافیای وکوهستانی بودن وکمبود زمین در سطح استان تلاش و برنامه ریزی منطقه بر استفاده کامل و بهینه از ظرفیت کامل جایگاههای منطقه است که بتوانیم شرایط درمداربودن و ارائه خدمات کامل جایگاهها را به شهروندان عزیز کردستانی فراهم کنیم.

 

کد خبر : ۴۴۵۸۸۲