خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران:

100 میلیون متر مکعب از آب تهران صرفه جویی شد

شرکت آب منطقه ای تهران در سال گذشته با پرکردن 2000 حلقه چاه غیرمجاز که موجب صرفه جویی 100 میلیون متر مکعب آب در سفره‌های آب زیرزمینی استان تهران شده است، موفق به کسب رتبه اول در کشور شد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با تاکید بر اینکه آب منطقه‌ای تهران باید مرکز تولید اندیشه برای تمام کشور باشد، گفت: برنامه‌ریزی، رکن اساسی فعالیت‌های شرکت آب منطقه‌ای تهران خواهد بود.

" محمدرضا بختیاری" امروز (سه شنبه) در اولین نشست خود در شورای مدیران با اعلام این مطلب اظهار کرد: در همه حوزه‌های شرکت، اقدامات و کارهایی که نیازمند اجرایی شدن است، باید با شتاب هرچه سریع‌تر انجام شود.

وی با بیان اینکه نیروهای شاغل در شرکت از پتانسیل‌های لازم برای ارتقاء آب منطقه ای تهران برخوردار هستند، تصریح کرد: انسجام و هماهنگی مدیران و همکاران مزیت بزرگی برای این مجموعه محسوب می‌شود؛ بنابراین باید با تلاش‌های مضاعف خود کارنامه درخشانی را در صنعت آب کشور به یادگار بگذاریم.

بختیاری مهم‌ترین معاونت شرکت را دفتر برنامه ریزی دانست و افزود: در کشورهای توسعه یافته بخش برنامه ریزی همواره رکن اساسی آن سیستم به شمار می‌رود که شرکت آب منطقه ای تهران نیز باید این اصل را به خوبی پیاده کند.

در ادامه جلسه "مهدی فروغی" معاون برنامه ریزی شرکت با تببین شاخص‌های مهم در این حوزه گفت: موضوع اجرای برنامه عملیاتی از اقدامات مهمی است که شرکت مدیریت منابع آب ایران به ما تکلیف کرده است که شرکت نیز برای کلیه واحدها این برنامه را تدوین و ابلاغ نموده و گزارش آن نیز در دست بررسی است.

فروغی با اشاره به اینکه تخصیص منابع آب و مدیریت آن می‌تواند نقش تعیین کننده ای در بخش‌های صنعت، شرب و کشاورزی داشته باشد، بیان کرد: این موضوع عامل مهمی است تا بتوانیم منابع آب استان تهران را با تدابیر سازنده راهبری کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: ساماندهی و اصلاح ساختار نیروی انسانی، استقرار سیستم اطلاعات مدیریت (mis)، تعریف داشبورد مدیریتی ازجمله موار مهمی است که توجه جدی را می‌طلبد.

همچنین در ادامه این نشست "راما حبیبی" معاون اداری، مالی و پشتیبانی شرکت با تاکید بر اینکه اولویت این معاونت پرداخت به موقع حقوق و مزایای پرسنل شرکت می‌باشد، خاطر نشان کرد: مواردی که شامل حال رفاه همکاران شرکت می‌باشد در حال برنامه ریزی و پیگیری‌های لازم می‌باشد.

"محمدرضا خانیکی" معاون حفاظت و بهره برداری شرکت نیز با تشریح فعالیت‌های حوزه خود شاخص‌ترین اقدام انجام شده را طرح احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی دانست و یادآور شد: شرکت آب منطقه ای تهران در سال گذشته با پرکردن 2000 حلقه چاه غیرمجاز که موجب صرفه جویی 100 میلیون متر مکعب آب در سفره‌های آب زیرزمینی استان تهران شده است، موفق به کسب رتبه اول در کشور شد.

خانیکی همچنین افزود: سال گذشته کل چاه‌های مجاز سطح استان تهران با استفاده از گروه‌های گشت و بازرسی بازدید و بانک اطلاعات آب‌های زیرزمینی به روز رسانی شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت بر لزوم تقویت امورهای آب تابعه شهرستان تاکید کرد و بیان داشت: امکانات اداری پرسنل شاغل در امورات و همچنین فراهم کردن شرایط لازم برای گروه‌های گشت و بازرسی باید به خوبی لحاظ شود.

وی اقدام مهم دیگر در این معاونت را راه اندازی سیستم ساماب عنوان کرد و تاکید کرد: از اواسط آذرماه تمامی امورات شهرستان‌های ما فعالیت خود را از طریق این سیستم انجام می‌دهند و از تمامی بانک‌های قبلی خارج شده‌اند.

خانیکی در خصوص تاسیسات سدها عنوان کرد: با توجه به اینکه شرکت مسوولیت سنگینی در امر تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی دارد، تاسیسات ما عمر بالایی داشته و اعتبارات مورد نیاز برای تعمیرات و نگهداری آن‌ها در نظر گرفته نشده است.

وی ادامه داد: قدمی که برای تجمیع قراردادها در قالب برون سپاری انجام شده است، کمک بسیار بزرگی به بخش تاسیسات و سدها خواهد کرد.

گفتنی است در پایان مدیران حوزه‌ها و امورات آب تابعه نیز هرکدام نقطه نظرات خود را پیرامون مسائل گوناگون عنوان کرده و خواستار پیگیری‌های لازم در این خصوص شدند.

 

کد خبر : ۴۴۴۵۰۵