خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان پدافند غیرعامل خودکفایی کشور در تولید گندم را تبریک گفت

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور در نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی با تبریک خودکفایی ایران در تولید گندم اعلام کرد: خودکفایی اقتصادی در این محصول مهم و یکی از اساسی ترین پایه های استقلال برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می گردد.

به گزارش ایلنا، متن نامه غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور به  محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به شرح زیر است:

برادر عزیز و بسیجی جناب آقای مهندس محمود حجتی وزیر محترم جهاد کشاورزی

خبر مسرت بخش جشن خودکفایی گندم که حاصل تلاش فعالیت کشاورزان و مدیران در سطوح مختلف کشور و با راهبری و کوشش طاقت فرسای جنابعالی محقق شده را تبریک گفته و به سهم خویش صمیمانه تشکر می کنم.

گندم به عنوان چهارمین محصول کشاورزی مهم در جهان محسوب می شود و به همین دلیل دستیابی به خودکفایی اقتصادی در این محصول مهم و یکی از اساسی ترین پایه های استقلال برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می گردد و بنابراین می توان گفت خودکفایی گندم معادل با تولید همه محصولات استراتژیک در داخل خواهد بود.

افزایش ضریب خودکفایی گندم نه تنها باعث شکوفایی صنعت کشاورزی شد، بلکه نقش بسزایی در تامین سلامت افراد جامعه خواهد داشت. با پیشرفت علم و تولید محصولات تراریخته افزایش رشد محصولات (تراریخته) نگرانی هایی را بوجود خواهد آورد.خودکفایی گندم باعث جلوگیری از همین خطرات احتمالی و کاهش نگرانی در خصوص سلامت افراد جامعه شده است.

تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی که می فرمایند آنچه که در کشور ما بسیار مهم است که این ملت عزیز و سربلند، در امر تغذیه و تهیه مواد غذایی اصلی خود نباید به بیرون مرزها، هیچ احتیاجی داشته باشد که شعار ما می توانیم را در بخش کشاورزی و دامپروری به عنوان یکی از بخش های بنیادین نظام اقتصادی کشور توسط نیروهای متخصص و کارآمد محقق گردیده است.

حفظ جایگاه کسب شده در زمینه گندم و افزایش توفیقات جنابعالی و مجموعه وزارت جهاد کشاورزی را در سایر زمینه های اصلی مورد نیاز کشور را از خداوند بزرگ مسئلت می نمایم.

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور

سرتیپ پاسدار دکتر غلامرضا جلالی

کد خبر : ۴۴۴۳۷۱