خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با ایلنا:

مصوبه مجلس رشد مناطق آزاد را کند می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۰۷۶

عضو اتاق بارزگانی در مورد مصوبه مجلس در خصوص الحاق سازمان مناطق آزاد به وزارت اقتصاد و دارایی گفت: از دیدگاه فعالان اقتصادی این کار به معنی اضافه کردن یک گره به گره‌های قبلی است زیرا فقط بوروکراسی اداری را بیشتر می‌کند.

عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در موردوضعیت کنونی مناطق آزاد گفت: این مناطق باعث رشد و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی می‌شود و سبب می شود که با توجه به برخی تسهیلات قانونی‌ از جمله قانون کار و روادید سرمایه‌گذاران خارجی، تمایل بیشتری برای حضور در این مناطق وجود داشته باشد.

ابوالفضل حجازی ادامه داد: در منطقه آزاد کیش، سیاست‌گذاری هم در جهت توسعه گردشگری بوده و هم رشد صنعت اما در طی سال‌های اخیر بیشتر به سوی تقویت گردشگری حرکت شده است که این اتفاق خوبی است و می‌توان در کنار آن با احداث کارخانجات بسته بندی و مونتاژ که آلودگی زیست محیطی نداشته باشند به صنعت کیش کمک کرد.

وی در مورد مصوبه مجلس در خصوص الحاق سازمان مناطق آزاد به وزارت اقتصاد و دارایی گفت: از دیدگاه فعالان اقتصادی این کار به معنی اضافه کردن یک گره به گره‌های قبلی است زیرا  صرفا بوروکراسی  اداری را بیشتر می‌کند و این بار باید برای انجام امور با یک وزارتخانه در تماس بود.

حجازی تصریح کرد: این مصوبه رشد مناطق آزاد را کند می‌کند این مناطق به خاطر اختیارات و استقلالی که داشته‌اند می‌توانستند به راحتی سرمایه‌گذاری‌ها را جذب کنند حال اگر زیر نظر وزارت اقتصاد و دارایی بروند درگیر روند کند اداری و تخصیص بودجه و ... خواهند شد.

وی تصریح کرد: با این کار مناطق آزاد ما به طور حتم در انجام وظایف خود شکست خواهند خورد. در برخی نقاط کشور، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی حاضر به سرمایه‌گذاری نیستند. از این پس این مسئله شامل  مناطق آزاد هم خواهد شد زیرا اگر بودجه وزارتخانه به آنها نرسد نمی‌توانند هیچ فعالیتی بکنند. به نظر من  این مساله بیشتر از همه به مناطقی مانند قشم و کیش ضربه خواهد زد.

وی ادامه داد: ما امروز در کیش 50 هتل نیمه کار داریم و بهتر است سازمان به جای وارد شدن به دعوای حقوقی به آنها کمک کند تا زودتر این پروژه‌ها تمام شود و از محل درآمدهای آن، مطالبات خود را دریافت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز