خبرگزاری کار ایران

مالزی بهمن ماه در ایران نمایشگاه و سمینار روغن پالم برگزار می‌کند

شورای روغن پالم مالزی اعلام کرد سمینار و نمایشگاه تجارت روغن پالم را از هفتم فوریه (18 بهمن ماه) در تهران برگزار می‌کند و از فعالان تجاری مالزی در این حوزه خواست، در این سمینار و نمایشگاه شرکت کنند.

به گزارش ایلنا، تارنمای شورای روغن پالم مالزی روز پنجشنبه اعلام کرد این شورا بر اهمیت ایران به عنوان یک مصرف کننده اصلی روغن پالم و مهم‌تر از آن به عنوان یک مشتری نکته سنج روغن پالم مالزی تاکید دارد.

بر اساس این اطلاعیه، این سمینار و نمایشگاه با هدف تبادل دیدگاه‌های فعالان داخلی و خارجی روغن پالم و بحث و بررسی در خصوص مسائلی که این تجارت و شبکه‌های تجاری مرتبط را تحت تاثیر قرار می‌دهد، برگزار می‌شود.

شورای روغن پالم مالزی همچنین اعلام کرد این سیمنار و نمایشگاه باعث می‌شود شرکت کنندگان آخرین اطلاعات مرتبط با تجارت روغن پالم را به دست آورند. برای دستیابی به این هدف، این شورا با تشکیل تیمی از متخصصان در تلاش برای ارائه مقامالات و آخرین دستاوردهای تاثیرگذار بر تجارت روغن پالم است.

 «ماه سیئو کئونگ» وزیر کالا و صنایع کشاورزی مالزی نیز قرار است در این مراسم به عنوان سخنران اصلی به ارائه دیدگاه‌های خود بپردازد.

مقامات شورای روغن پالم مالزی اظهار امیدواری کردند چالش‌ها و مسائلی که در این مراسم مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، به شکل گیری همکاری‌ها و فرصت‌های تجاری در زمینه روغن پالم منجر شود.

شورای روغن پالم مالزی با تاکید بر اهمیت این مراسم و از دست ندادن این فرصت، ایجاد افزایش آگاهی از فواید تغذیه‌ای، مزیت‌های روغن پالم برای صنایع غذایی و غیرغذایی در ایران و افزایش استفاده بیشتر از روغن پالم مالزی در صنایع مرتبط، ایجاد تماس بیشتر و جدید‌تر و توسعه شناخت بهتر خریداران، کارخانه داران و مصرف کنندگان نهایی روغن پالم در ایران؛ و ایجاد سکوی مناسبی برای تعامل بین صنعت روغن پالم مالزی و مصرف کنندگان نهایی در ایران و همچنین بررسی مسائل مشترک را از اهداف اصلی حضور مالزیایی‌ها در این سمینار عنوان کرد.

بازرگانان مالزی به همراه وزیر کالا و صنایع کشاورزی مالزی اسفند سال ۱۳۹۲ نیز در همایش و نمایشگاه «تجارت روغن «پالم» (ایران – مالزی) به میزبانی انجمن صنفی روغن نباتی ایران شرکت کردند.

ایران از اول ژانویه امسال تا نوامبر ۳۵۰ هزار و ۹۷۸ تن روغن پالم از مالزی وارد کرده است.

شورای روغن پالم مالزی در حال حاضر دفا‌تر منطقه‌ای در آمریکا، اتحادیه اروپا، آفریقای جنوبی، پاکستان، هند، بنگلادش، چین، ترکیه، مصر و روسیه دارد.

کد خبر : ۴۴۲۷۷۶