خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف ایران:

بسته تسهیلات حمایتی دولت از صنوف ۱۰ هزار میلیارد تومان است

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: امسال برای نخستین بار پیشنهاد اختصاص بسته حمایتی در قالب ۱۰ هزار میلیارد تومان به صنوف تولیدی داده می شود.

به گزارش ایلنا، علی فاضلی  از اختصاص بسته حمایتی به اصناف خبر داد و افزود: بر اساس بسته حمایتی پیشنهاد شده ، قرار است  ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بنگاههای کوچک و متوسط قرار بگیرد که در مرحله نخست ۱۰۰ هزار بنگاه صنفی از مجموعه ۶۰۰ هزار بنگاه تولیدی صنفی را شامل می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تنها پیشنهاد پرداخت بسته حمایتی مطرح شده که از سوی وزیر صنعت ، معدن تجارت و معاون اول ریاست جمهوری مورد تایید قرار گرفته است. این موضوع برای نخستین بار است که در بخش اصناف محقق شده که اکنون در حال طی کردن فرایند برنامه ریزی است و امید است در سال آینده حمایت همه جانبه از بنگاه های تولیدی کوچک و بزرگ صورت بگیرد.

فاضلی اظهار کرد: صنعت چاپ و بسته بندی، پوشاک ، لیتوگرافی ، چوب و آهن  از جمله صنایعی هستند که در گام  نخست بسته حمایتی را شامل خواهند شد .

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت مجموعه چاب ایران فوق العاده است ، تصریح کرد: در بخش صنعت چاپ و بسته بندی به خودکفایی رسیده ایم اما هدف اصلی صادرات است و اگر قرار باشد ما به سمت اقتصاد بدون نفت حرکت کنیم، صنعت چاپ یکی از موارد رشد و توسعه اقتصادی کشور خواهد بود .

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: در چند سال اخیر در صنعت چاپ پیشرفت های خوبی حاصل شده و به خودکفایی رسیده ایم ضمن اینکه به سمت صادرات حرکت شده و باید به واحدهای تولیدی این بخش کمک داشته باشیم . صادرات صنعت چاب در حوزه اروپا و خلیج فارس خیلی خوب ظاهر شده است و دولت باید در زمینه بهسازی و نوسازی ماشین آلات صنعتی به این بخش کمک های لازم را در قالب تسهیلات داشته باشد.

فاضلی حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه را مثمرثمر ارزیابی کرد و افزود: تقریبا ۳۵ درصد ظرفیت نمایشگاه در اختیار شرکت‎های خارجی است که نشان از امنیت کشور دارد و اینکه مسئولان ذیربط در بحث بازاریابی درست عمل کردند ، این حرکت منجر به رقابت سالم از نظر علمی خواهد شد و کمک می کند   به جایگاهی برسیم که حق ماست.

کد خبر : ۴۴۲۰۰۳