خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت خبر داد:

زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی بانه تا 6 ماه آینده تکمیل می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تمام زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی بانه تا 6ماه آینده و در نیمه نخست سال 96 تکمیل می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی یزدانی در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بانه افزود: در 6 ماه آینده تحولی جدی در این منطقه حاصل می شود و زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی بانه تکمیل می شود. 

وی وسعت منطقه ویژه اقتصادی بانه را 85 هکتار عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم در 6 ماه آینده با تکمیل زیرساخت های مورد نیاز، جهشی در راستای استقرار واحدهای صنعتی شکل بگیرد. 

معاون توسعه مدیریت و منابع و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه را یکی از عوامل مهم در عمران و آبادانی این منطقه دانست و گفت: با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زمینه اشتغال برای همه اهالی منطقه فراهم می شود و مردم می توانند از آن سود ببرند. 

وی اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی بانه و نزدیکی به مرز، این منطقه در آینده نزدیک یکی از مناطق مطلوب کشور می شود. 

یزدانی گفت: یک حرکت زیرساختی در این منطقه شکل گرفته باید برای سرعت بخشیدن به این پروژه همه اهالی منطقه همکاری کنند چرا که اولویت، اشتغال به مردم منطقه است. 

وی تاکید کرد: باید در چند روز آینده، کل مشکل اجتماعی این منطقه حل شود و برای ایجاد زیر ساخت برنامه ریزی و در حداقل زمان زیرساخت ها تکمیل شود. 

یزدانی، تولید و اشتغالزایی را یکی از ویژگی های مناطق ویژه اقتصادی بیان کرد و گفت: واحدهای تجاری، نمایشگاهی و صنعتی این منطقه به زودی فعال می شود. 

معاون وزیر صنعت افزود: گمرک برای سرمایه گذاران در منطقه بانه، تسهیلات ویژه قائل خواهد شد و تفاوت این منطقه با دیگر مناطق سرعت در ورود و خروج کالاست که با استقرار گمرک این امکان فراهم می شود. 

این مقام مسوول ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه را یکی از مهمترین عوامل توسعه صنعتی و تجاری استان کردستان دانست و خاطر نشان کرد: تمام خدمات ما، یک پیوست اجتماعی و فرهنگی دارد و رضایت مردم شرط اول است. 

وی افزود: با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در منطقه بانه، رونق اقتصادی شکل می گیرد و همه مردم می توانند از این رونق بهره مند شوند. 

معاون وزیر صنعت اظهار کرد: در استان کردستان بیش از یک هزار هکتار اراضی برای توسعه صنعتی در نظر گرفته شده که تاکنون حدود 500 هکتار از این اراضی واگذار شده است. 

وی افزود: اقدامات اولیه برای تامین برق و آب مورد نیاز بنگاه ها و واحدهای صنعتی، پیش بینی شده و مقدمات استقرار گمرک با اعتبار اولیه 30 میلیارد ریال فراهم شده است. 

یزدانی از همه سرمایه گذاران بانه برای همکاری و سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی دعوت کرد و گفت: برای حمایت از سرمایه گذاران منطقه، با هر پیشنهادی در حوزه سرمایه گذاری موافقت می شود، چرا که هدف، ایجاد اشتغال پایدار در منطقه است و اشتغال پایدار در گرو سرمایه گذاری بلند مدت است. 

شهر مرزی بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است. 

کد خبر : ۴۴۱۴۴۰