خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی خبر داد:

رشد دو و نیم برابری عملیات مکانیزه کشاورزی/ بیشترین رشد مکانیزاسیون در حوزه برنج است

مدیرکل مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: 60 هزار دستگاه انواع تراکتور 1200 دستگاه کمباین و 84 هزار دستگاه انواع ادوات و تجهیزات کشاورزی در طول سه سال اخیر به کمک کشاورزان آمده است.

کامبیز عباسی -مدیرکل مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی- در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در رابطه با وضعیت مکانیزاسیون در بخش کشاورزی بیان داشت: برای نوسازی بخش کشاورزی خط اعتباری با بیش از 2 هزار و 600 میلیارد تومانی از سال 92 تا 94 ایجاد شده است.

او با تاکید بر این که ارتقای درجه یک مکانیزاسیون در برخی عملیات مکانیزه کشاورزی در سه ساله اخیر انجام شده است، گفت: این شاخص در سال 81 برابر 0.57 درصد بوده است که در سال 92 به رقمی معادل 1.26 درصد رسیده است که این میزان تا پایان سال 94 به رقم 1.46 درصد رسیده است.

مدیرکل مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی تاکید کرد که رشد 335 درصدی ناوگان کمباین برنج ظرف سه سال گذشته موجب شده است که بیشترین رشد در توسعه مکانیزاسیون مربوط به برنج باشد.

عباسی در ادامه گفت: در بخش کاشت 43 درصد از ناوگان نشاکار رشد داشته است. 60 هزار دستگاه انواع تراکتور 1200 دستگاه کمباین و 84 هزار دستگاه انواع ادوات و تجهیزات کشاورزی در طول سه سال به کمک کشاورزان آمده است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در پایان با اشاره به اینکه ابزار و ماشین‌هایی که تأثیری در امنیت ملی و غذایی و ملی کشور ندارند، کماکان مشمول برخورداری از ارز مبادله‌ای هستند؛ اما  ماشین‌های کشاورزی به‌عنوان ابزار تولید ارز مبادله ای دریافت نمی کنند بیان داشت: این بخش مستلزم این بررسی ها است که آیا اجزا و قطعات ماشین‌های کشاورزی به‌عنوان ابزار تولید و امنیت ملی و غذایی در اولویت برخورداری از ارز مبادله‌ای است یا ابزار و تجهیزاتی که هیچ تاثیری در تولید ملی ندارند؟

کد خبر : ۴۴۰۸۹۳