خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

توافق برای سرمایه گذاری 500 میلیارد تومان در فرودگاه امام/ 143 هزار میلیارد پروژه پیشرفت فیزیکی کمتر از 50 درصد دارد

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با بیان این که برای سرمایه‌گذاری 500 میلیاردی در ترمینال سلام فرودگاه امام به توافق رسیده‌ایم گفت: در حال حاضر 143 هزار میلیارد تومان پروژه پیشرفت فیزیکی کمتر از 50 درصد دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، امین امینی در نشست خبری حاشیه نمایشگاه وزارت راه و شهرسازی با بیان این که ساختار وزارت راه و شهرسازی در سال جاری با رویکرد یکپارچه‌سازی و تلفیق معاونت‌های گوناگون تغییر کرد، گفت: اخیرا معاونت برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل به دو معاونت تبدیل شد.

وی با بیان این که در ماده 161 و 166 برنامه پنجم توسعه ماموریتی داشتیم که اخیرا اقدامات خوبی در راستای تحقق آن انجام شد، گفت: یکی از ماموریت‌هایی که به سرانجام رسید انتشار طرح جامع حمل و نقل بود.

وی افزود: راهبردهای ادامه طرح جامع را تهیه کرده‌ایم و در راستای آن شرکت شهر فرودگاهی امام در سال گذشته تشکیل شد و برای سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومانی در ترمینال سلام به توافق رسیدیم همچنین در آستانه عقد قرارداد 2 میلیارد دلاری برای ارتقای ظرفیت ترمینال مسافری فرودگاه امام هستیم.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت 95 درصدی سامانه ثبت سوانح و حوادث گفت: راه‌اندازی این سامانه جزو ماموریت‌های وزارت راه و شهرسازی بوده و تا پایان سال مردم می‌توانند به این سامانه دسترسی پیدا کنند.

وی با اشاره به تعریف 258 طرح در قانون بودجه سنواتی گفت: 50 هزار کیلومتر راه و راه آهن در این طرح ساخته می‌شوند که نیازمند بودجه 163 هزار میلیارد تومانی هستند در حالی که بودجه ما تنها 8 هزار میلیارد تومان است.

امینی ادامه داد: از 163 هزار میلیارد تومان 84 هزار میلیارد تومان به پروژه‌های ریلی است.

وی ادامه داد: 84 هزار میلیارد تومان پروژه با پیشرفت فیزیکی کمتر از 50 درصد داریم و هزینه پروژه‌های جاده‌ای هم 79 هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 15 هزار کیلومتر از این پروژه‌ها اجرایی شده است گفت: از 163 هزار میلیارد تومان پروژه تنها 23 هزار میلیارد تومان بیشتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 143 هزار میلیارد تومان کمتر از 50 درصد پیشرفت داشته است.

کد خبر : ۴۳۹۳۵۵