خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

افزایش 11 درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران / نوسازی تمام زیرساخت های ارتباطاتی فرودگاه ها

معاون وزیر راه و شهرسازی از رشد 11 درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران خبر داد و گفت: تا پایان سال تمام زیرساخت های ارتباطاتی فرودگاههای کشور نوسازی می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت الله مه آبادی در نشست خبری حاشیه نمایشگاه وزارت راه و شهرسازی  با بیان اینکه نشست و برخاست هواپیما در فرودگاههای کشور در هشت ماه اول سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در پروازهای داخلی 22 درصد رشد داشته است گفت: در نشست و برخاست پروازهای بین المللی یک درصد کاهش داشتیم که دلیل آن حذف پروازهای حج و کاهش پروازهای خارجی بود.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: از سوی دیگر با تغییر مدل هواپیماها و جایگزینی هواپیماهای پهن پیکر هرچند تعداد حمل ونقل مسافر افزایش یافت اما میزان نشست و برخاست ها کمتر شد.

وی از افزایش 11 درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران خبرداد و گفت: به طور کلی در طول 8 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حمل ونقل هوایی مسافر در کل فرودگاههای کشور 9 درصد رشد و همچنین نشست و برخاست هواپیما 11 درصد افزایش یافت.

مه ابادی با اشاره به دستاوردهای پسا برجام در حوزه تجهیز فرودگاههای کشور گفت: ما توانستیم از این فرصت استفاده کنیم و ناوگان جدید در فرودگاههای کشور وارد کنیم.

وی ادامه داد: چندی قبل با بحران غیر عملیاتی شدن سامانه های کمک ناوبری به دلیل عدم هواپیماهای فلای چک مواجه شدیم که خوشبختانه با ورود فلای چک به کشور این مشکل هم رفع شد.

وی ادامه داد: همچنین با مشکل فرسودگی برخی از تجهیزات ناوبری مواجه بودیم که توانستیم بخشی از این مشکلات را رفع کنیم اما هنوز با کمبود منابع مواجه هستیم.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح بازآفرینی و بازمهندسی ساختار فضای کشور گفت: توانستیم برای اولین بار در تاریخ هوانوردی کشورمان اجرای چنین طرحی را شروع کنیم .

وی ادامه داد: خوشبختانه یکی دیگر از دستاوردهای پسا برجام برای ما نوسازی تجهیزات راداری بوده است و همچنین تا پایان سال جاری تمام زیرساخت های ارتباطی فرودگاهها را نوسازی می کنیم.

همچنین در این مراسم نویدی مدیرعامل طرح توسعه شهر فرودگاهی حضرت امام (ره) با بیان اینکه شرکت فرودگاهی امام خمینی (ره) متولی تحقق برنامه پنجم توسعه مبنی بر اینکه ایران هاب اول منطقه در بخش بافت و هاب دوم منطقه در بخش مسافری در منطقه است گفت: در راستای تحقق اهدافمان اقدامات موثری را انجام داده ایم.

وی همچنین ادامه داد: برنامه های ویژه ای برای ارتقای خدمات به مسافران پیش از نوروز داریم که به زودی اعلام خواهیم کرد.

 

کد خبر : ۴۳۹۱۰۵