خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

قرارداد قطعی با ایرباس هفته جاری امضا می‌شود/ امضای قرارداد سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر

وزیر راه و شهرسازی از امضای قرارداد قطعی با ایرباس در هفته جاری خبر داد و گفت: همچنین تا 2 هفته دیگر 11 کیلومتر از بخش گلوگاهی آزادراه منجیل – رودبار به افتتاح می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا،‌ عباس آخوندی در حاشیه نمایشگاه وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با اشاره به این که در روز 26 آذر ماه امام خمینی فرمان دادند که کامیونداران برای تخلیه بار در بنادر کمک کنند، اظهار داشت: به دلیل اقدامات قابل توجه کامیونداران در آن روز ، 26 آذر را به نام حمل و نقل نامگذاری کردند.

وی با اشاره به دستاوردهایی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود، گفت: در سه روز از نمایشگاه حمل و نقل دستاوردهای شقوق مختلف حمل و نقل به نمایش گذاشته می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: 90 درصد شرکت کنندگان در این نمایشگاه از فعالان بخش خصوصی در این عرصه هستند و انواع شرکت های حمل و نقلی در نمایشگاه حضور دارند.

آخوندی ادامه داد: در حوزه جاده‌ای در این نمایشگاه برای اولین بار موضوع روسازی بتنی مطرح می‌شود که این یک فناوری جدید محسوب می‌شود.

وی گفت: روسازی بتنی فناوری جدیدی در بخش جاده‌ای است که مازاد تولید سیمان از این محل مصرف می‌شود.

آخوندی با تاکید بر این که در این نمایشگاه از انواع فناوری‌های جدید در بخش‌های مختلف حمل و نقل به نمایش گذاشته می‌شود.

وی گفت: در چند روز آینده 500 دستگاه دوربین ثبت تخلف در سطح جاده‌های کشور به افتتاح می‌رسد که با این دوربین‌ها اطلاعات دقیق‌تری در اختیار مردم می‌گذاریم و ایمنی جاده‌ها ارتقا می‌یابد.

وی افزود: همچنین سیستم مدیریت پل‌ها در راه‌آهن را داریم برخی از این پل‌های راه‌آهن قدیمی هستند و برای مقاوم سازی آنها در برابر زلزله و بادهای محوری اقدامات قابل توجهی را انجام داده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به بازدید از پروژه‌های راهسازی در طول چند روز گذشته گفت: پروژه افتتاح 11 کیلومتر از آزادراه منجیل–رودبار که گلوگاه این محور محسوب می‌شد تا دو هفته دیگر به افتتاح می‌رسد. همچنین قطعه چهارم پروژه حرم تا حرم بهار سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه بندری فردا شب قرارداد سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در پسکرانه‌های بنادر به امضا می‌رسد.

آخوندی گفت: در حال حاضر شش هزار نفر در شرکت‌های دانش بنیان سامانه‌های دستگاه‌های ثبت تخلف سرعت مشغول به کار هستند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از امضای قرارداد قطعی با ایرباس در هفته جاری خبر داد و گفت: جزئیات این قرارداد بعد از امضا اعلام می‌شود.

کد خبر : ۴۳۸۸۷۷