خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش در گفت و گو با ایلنا:

برنامه تبدیل پالایشگاه‌ها به یورو 5 / ستاره خلیج فارس مشکل مدیریتی ندارد

کاظمی با بیان اینکه فاز یک ستاره خلیج فارس اواخر امسال وارد مدار سرویس می شود، گفت: مشکلات مالی و تحریم باعث طولانی شدن تکمیل ستاره خلیج فارس می شود.

عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره اینکه چه زمانی تمامی پالایشگاه های کشور تبدیل به یورو 4 و 5 می شوند، گفت: با برنامه‌ای که ما داریم قرار است در تمامی پالایشگاه ها اصلاحتی انجام شود تا تبدیل به یورو 5 و 4 شوند.

وی با بیان اینکه اگر سرمایه داشته باشیم تبدیل پالایشگاه ها 4 سال زمان می برد،  افزود: در حال حاضر کار اصلاحات پالایشگاه آبادان شروع شده و تا 4 سال دیگر به پایان می رسد.

کاظمی درباره زمان راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز اظهار داشت: فاز یک این پالایشگاه پیشرفت خوبی دارد، واحد تقطیر آن راه اندازی شده و واحد بنزین سازی نیز در حال پیش راه اندازی است که اواخر امسال یا اوایل سال آینده وارد مدار سرویس می شود.

وی همچنین درباره زمان تکمیل نهایی پالایشگاه خاطرنشان کرد: هنوز مشخص نیست که تا چه زمانی به بهره برداری کامل می رسد باید بببینیم که برنامه به چه صورت پیش می رود.

معاون وزیر نفت دلیل طولانی شدن پروسه تکمیل نهایی ستاره خلیج فارس را مشکلات مالی و تحریم دانست و گفت: این پروژه مشکل مدیریتی ندارد.

کد خبر : ۴۳۷۹۳۵