خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران خبر داد:

اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی برای کاهش 10.3 میلیارد مترمکعبی مصرف آب در بخش کشاورزی

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از کاهش 10.3 میلیارد مترمکعبی مصرف آب در بخش کشاورزی با اجرای طرح‌های مقاومتی صنعت آب کشور خبر داد.

به‌گزارش ایلنا، " محمد حاج رسولیها" مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی در شانزدهمین همایش مدیران ارشد وزارت نیرو در سالن خلیج فارس با بیان اینکه 14 سد مخزنی با حجم ذخیره سازی 2 میلیارد و 400 میلیون متر مکعب در دستور کار طرح‌های اقتصاد مقاومتی قرار دارد، گفت: بیش از 91 درصد شبکه‌های آبیاری و زهکشی این طرح‌ها اجرایی شده و نیروگاه‌های برق‌آبی رودبار لرستان و داریان از پیشرفت 80 درصدی برخوردار هستند.

حاج رسولیها با اشاره به دو پروژه مهم آبی در حال اجرا گفت: نصب 7 هزار دستگاه کنتور حجمی و انسداد 20 هزار حلقه چاه غیر مجاز از جمله این موارد است.

وی ادامه داد: هم اینک 3 هزارو 37 دستگاه کنتور حجمی بر روی چاه‌های کشاورزی نصب و بیش از 10 هزار حلقه چاه غیر مجاز نیز مسدود شده است.

مدیر عامل شرکت مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه وزارت نیرو مصمم است تا در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، 41.6 میلیارد متر مکعب آب مصرفی در بخش کشاورزی را تا 31.3 میلیارد متر مکعب کاهش دهد، افزود: این کاهش به میزان 10.3 میلیارد متر مکعب خواهد بود که 4.7 میلیارد متر مکعب آن مربوط به برداشت‌های غیر مجاز است و 5.6 میلیارد متر مکعب نیز بایستی از طریق مدیریت مصرف، کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه در چند سال‌های اخیر بطور متداول همه ساله بین 2200 تا 2800 حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است افزود: تا کنون بیش از 53 درصد از 20 هزار حلقه چاه غیر مجاز کشور، مسدود شده است.

محمد حاج رسولیها با بیان اینکه دغدغه ما نصب کنتورهای حجمی و فهام است افزود: بخش مدیریت مصرف از طریق کنتورهای فهام و حجمی قابل اجرا است که امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم میزان کنتورهای نصب شده فهام را به 50 هزار دستگاه برسانیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات در سطح دشت‌ها کنترل می‌شود اظهار امیدواری کرد، برنامه‌ای که برای دشت‌های پایلوت انتخاب شده است با موفقیت اجرایی شود.

 

کد خبر : ۴۳۷۸۷۶