خبرگزاری کار ایران

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات در گفت‌وگو با ایلنا:

اطلاعیه فسخ واگذاری شرکت مخابرات تعجب آور است/ توسعه اعتماد مبین به عنوان سهامدار اصلی باید پاسخگو باشد

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: اطلاعیه سازمان خصوصی‌سازی در خصوص فسخ قرارداد واگذاری بلوک سهام شرکت مخابرات ایران برای ما عجیب است.

 داود زارعیان-معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران- در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در واکنش به انتشاراطلاعیه مهم سازمان خصوصی سازی مبنی بر فسخ قرارداد واگذاری بلوک سهام شرکت مخابرات ایران بیان داشت: از دلیل انتشار ناگهانی این اطلاعیه کاملا بی اطلاع هستیم؛ البته قبل از این به دلیل عدم پرداخت اقساط سهامداران این سازمان اطلاعیه‌ای منتشر کرده بود؛ اما با این حال باید منتظر پاسخ سهامدار اصلی یعنی شرکت توسعه اعتماد مبین بود.

او افزود: بزرگترین سهامدار شرکت مخابرات توسعه اعتماد مبین است؛ بنا بر این شرکت مخابرات نباید پاسخگو باشد؛ بلکه این سهامداران هستند که در رابطه با اعلام فسخ قرارداد واگذاری شرکت مخابرات پاسخگو خواهند بود، با این حال فسخ قرارداد اعلام شده است؛ اما به نظر نمی رسد که درست باشد.

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران در ادامه گفت: این خبر برای ما هم عجیب است و اصولا سازمان خصوصی سازی نمی تواند چنین کاری کند.

گفتنی است که پیش از این نیز  سازمان خصوصی‌سازی‌ اعلام کرده بود که کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین، مالک ۵۰درصد سهام شرکت مخابرات ایران، بخشی از اقساط سهام خریداری شده را پرداخت نکرده است؛ این در حالی است که براساس قرارداد فروش، کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین به‌عنوان خریدار سهام مخابرات باید هر ۶‌ماه یک‌بار ۴۸۴میلیارد تومان به‌حساب سازمان خصوصی‌سازی‌ واریز کند؛ یعنی توسعه اعتماد مبین باید سالانه نزدیک به ۱۰۰۰میلیارد تومان بابت اقساط سهام مخابرات به دولت پرداخت کند تا بتواند پس از پرداخت کل مبلغ ۷هزارو۸۰۰ میلیارد تومان مالک ۵۰درصد به علاوه یک سهم شرکت مخابرات شود.

روش کار به این صورت است که کل سهام فروخته شده تا زمان پرداخت همه اقساط، در وثیقه سازمان خصوصی‌سازی‌ باقی می‌ماند. به این ترتیب هر بار که توسعه اعتماد مبین مبلغ ۴۸۴میلیارد تومان قسط خود را به‌حساب خزانه واریز کند متناسب با آن، بخشی از سهام به‌صورت قانونی به نامش منتقل و آزاد می‌شود؛ بنابراین تا زمانی که همه اقساط پرداخت نشود کنسرسیوم توسعه مبین، مالک کل سهام محسوب نمی‌شود و این سهام در وثیقه سازمان خصوصی‌سازی‌ باقی است تا خریدار کل مبلغ سهام را پرداخت کند.

کد خبر : ۴۳۷۷۷۵