خبرگزاری کار ایران

مرکبات مازندران بدون واسطه در تهران عرضه می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت:مرکبات مازندران از روز سه شنبه بدون واسطه در بیش از 20 غرفه در تهران عرضه می شود.

به گزارش ایلنا، حسن خیریانپور به آغاز طرح عرضه مستقیم مرکبات در کلان شهرها اشاره کرد و افزود: پس از هماهنگی های انجام شده توسط استاندار مازندران با سازمان میادین میوه و تره بار تهران بیش از 20 غرفه در پایتخت برای عرضه مستقیم مرکبات اختصاص یافته و از سه شنبه پرتقال استان با همکاری سازمان همیاری شهرداری و اتحادیه باغداران استان بی واسطه با قیمت مناسب در اختیار شهروندان تهرانی قرار می گیرد.

به گفته وی طبق دستور استاندار مازندران کمیته ای در استان تشکیل شده و با برگزاری جلسات روزانه روند خرید مرکبات رصد می شود.

وی افزود : فرمانداران و مدیرکل جهاد کشاورزی استان مکلف شده اند خرید مرکبات سرما زده و مسائل مرتبط با آن را به صورت جدی در دستور کار روزانه خود قرار داده و مسایل را پیگیری و از طریق مجاری مرتبط اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران با اشاره به اینکه طرح خرید مرکبات آسیب دیده از هفته گذشته آغاز شد، گفت: باغداران تنها آن بخش از پرتقال های سرما دیده را با هماهنگی قبلی به مراکز خرید تحویل دهند و در برداشت مرکبات عجله نکنند .

وی با اشاره به آغاز طرح ذخیره سازی بیش از 40 هزار تن پرتقال در آینده نزدیک افزود باغداران در این طرح می توانند مرکبات سالم خود را بسیار بالاتر از قیمت فعلی تحویل ذخیره سازان داده و در بازار عرضه کنند.

خیریانپور تصویب مبلغ 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و اختصاص مبلغ 300 میلیارد ریال کمک بلاعوض ، خرید تضمینی پرتقال آسیب دیده با قیمت هر کیلوگرم 550 تومان، تسریع در آغاز طرح ذخیره سازی مرکبات ، تامین اعتبار برای پرداخت خسارات باغاتی که بیمه بوده اند و بسیج ناوگان برای حمل پرتقال های سرما دیده به کارخانجات فرآوری و صنایع تبدیلی را از اقدامات مثبت در جهت جبران بخشی از خسارات باغداران برشمرد .

معاون استاندار مازندران افزود: پیش بینی می شود نزدیک به یک و نیم میلیون تن از پرتقال های استان مازندران که هیچگونه آسیبی از سرما ندیده و قابلیت ماندگاری بالا داشته ، برای عرضه در ماههای آینده بویژه ایام پرمصرف نوروز در انبارهای مجهز ذخیره شود.

مازندران بیش از 110 هزار هکتار باغ مرکبات دارد که با وقوع برف و یخبندان اوایل آذر ماه حدود 250 تا 300 هزار تن پرتقال و سردرختی باغداران استان از بین رفت که خسارت 6 هزار میلیارد ریالی به باغداران وارد کرد .

کد خبر : ۴۳۷۷۲۳