خبرگزاری کار ایران

ناطق نوری در همایش مبارزه با فساد:

هر کسی مدرکی از فساد بستگان من دارد منتشر کند/ به دو پسرم گفته‌ام فعالیت اقتصادی نکنند/ تهمت زدن بدون مدرک، نشان دهنده فساد در جامعه است

asdasd
کد خبر : ۴۳۷۱۷۵

ناطق نوری گفت: این که عده‌ای فقط حرف می‌زنند که فلانی یا فرزندانش از فلان رانت استفاده کرده‌اند و مدرکی ارائه نمی کنند، خود نشان دهنده عمق فساد در جامعه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا،صبح امروز در همایش مبارزه با فساد که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد،حجت‌الاسلام ناطق نوری با اشاره به سابقه دولت‌های پس از انقلاب گفت: من اعتقاد دارم همه دولت‌هایی که بر سر کار آمدند به نوعی چپ بودند. در آن زمان کشور از نظام پهلوی که بر اساس نظام سرمایه‌داری عمل می‌کرد گذشته بود و مسئولین ما برای گذر از این سیستم به آن طرف بوم افتادند در دولت‌های بعد حتی اگر رئیس دولت چپ نبود اما کارگزاران و مدیران آنها چپ بودند.

علی اکبر ناطق نوری ادامه داد: در مجلس اول وقتی بحث کشت موقت و بند جیم شد ما عده کمی بودیم که مخالف این طرح چپ گرایانه بودیم. پهلوی با اجرای طرح تقسیم اراضی کشاورزی را نابود کرد و این طرح را فقط برای همراه کردن نیروهای چپ داخل ایران گرفت. ما هم در آن زمان با طرح کشت موقت به بار شیشه‌ای بخش کشاورزی چوب زدیم.

وی ادامه داد: ما باید برای مبارزه با فساد اول مرزها را درست کنیم و نگاه‌های محدودگرایانه را از اقتصاد برداریم. اقتصاد ما دولتی است حتی با وجود ابلاغ اصل 44 و خصوصی سازی توسط رهبر انقلاب اما متاسفانه باز خروجی مناسبی از  ابلاغ این دستور به وجود نیامد که این امر ناشی از نگاه تنگ گرایانه و چپ گرایانه است به طوری که الان به صورت شوخی اصطلاح خصولتی را به کار می‌بریم.

ناطق نوری افزود: واگذاری بنگاه‌ها به تامین اجتماعی ، بنیاد مستضعفان و ستاد فرمان امام (ره) خصوصی سازی نیست و این امر ضرر بیشتری متوجه کشور می‌کند زیرا اگر این بنگاه‌ها دولتی می‌ماندند باز دیوان محاسبات یا نهادهای نظارتی بر آن نظارت می‌کردند اما الان هر کاری که بخواهند این بنگاه‌ها انجام می‌دهند.

رئیس دفتر بازرسی رهبری با اشاره به صحبت‌های دو سال قبل خود در مرقد امام گفت: من در آن زمان گفتم که سه چیز مانند موریانه این انقلاب را دارد پودر می‌کند اول تملق ، دوم رودبایستی و سوم باندبازی. اما این صحبت‌ها باعث رنجش برخی از آقایان شد چنانچه برای من هزینه‌های زیادی به وجود آوردند.

وی ادامه داد: تا وقتی که این سه مورد وجود دارد هیچ مشکلی از کشور حل نمی‌شود. هر مسئولی تخلف کند می‌گوییم که حالا خب مسئولیت دارد و با آن برخورد نمی‌کنیم بعدا که دوران مسئولیت آن تمام می‌شود این استدلال را می آوریم که مرده لگد زدن ندارد. ما در کشور کمبود قانون نداریم بلکه به قانون عمل نمی‌کنیم.

ناطق نوری ادامه داد: من با مطالعه رتبه ایران در فساد احساس حقارت کردم اینکه از رتبه 86 به 136 نزول کرده‌ایم با مبانی انقلاب متضاد است آیا این جمهوری اسلامی است امروز با این همه شهید و خون که داده‌ایم باید رتبه آخر را در مبارزه با فساد داشته باشیم. اینها همه نتیجه این است که وقتی فلان مدیر را به خاطر هم‌گروهی بودن یا به مصلحت نبودن از فساد آن می گذریم این نتیجه برای ما به ارمغان می‌آید.

وی با اشاره به یکی از ملاقات‌های خود با رهبر انقلاب گفت: من چند روز پیش به رهبری گفتم که بنده با این سابقه مدیریتی و انقلابی اگر بخواهم یکی را برای گرفتن 10 میلیون وام به بانک معرفی کنم نمی توانم اما چطوری یک نفر 350 میلیارد تومان با وثیقه غیرواقعی به راحتی وام می‌گیرد.

وی ادامه داد: امروز پرونده‌های تخلفات برخی از بانک‌ها در دفتر بازرسی است و ما آنها را پیگیری می‌کنیم و نتیجه آن را به رهبری گزارش می‌دهیم.

ناطق نوری تصریح کرد: دولت نه کشاورز نه صنعتگر و نه تاجر خوبی است و نمی‌تواند این کارها را به نحو شایسته انجام دهد وظیفه آن فقط هدایت و نظارت است به عقیده من مالیات باید بر مصرف باشد نه تولید.

وی افزود: در اواخر دولت گذشته 500 هزار نفر استخدام شدند و دولت بزرگتر شد. استخدام این افراد به صورتی است که نمی‌توان دیگر عذر آنها را خواست و امروز کار دولت به جایی رسیده است که با قرض گرفتن و جابجا کردن می‌تواند هزینه جاری خود را بدهد و هزینه‌های عمرانی تعطیل شده است. یارانه هم ضربه دیگری بود که بر پیکر اقتصاد کشور وارد شد.

وی گفت: نمی‌توان هم اصول و ارزش ها را حفظ کرد هم تن به ذلت نداد هم این موارد را در داخل رها کرد و هم بخواهیم زنده بمانیم که این ها شدنی نیست.

علی‌اکبر ناطق نوری در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور فرزندان و بستگانش در فعالیت های اقتصادی و سوء استفاده از جایگاه وی، گفت: من دو پسر دارم و به آنها گفته‌ام که نه در سازمان‌های دولتی کار کنند و نه فعالیت تجاری داشته باشند.

وی ادامه داد: هفته‌ای دو گزارش به حراست رهبری ارسال می‌شود مبنی بر این که از اسم من استفاده شده است. من همین جا اعلام می‌کنم هر کسی مدرکی از فساد اقتصادی فرزندان یا داماد و سایر بستگان من دارد می‌تواند آن را منتشر کند.

وی ادامه داد: این که عده‌ای فقط حرف می‌زنند که فلانی یا فرزندانش از فلان رانت استفاده کرده‌اند و مدرکی ارائه نمی کنند، خود نشان دهنده عمق فساد در جامعه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز