خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

جسارت دولت در تبدیل ریال به تومان قابل تقدیر است/ رقم آخر حساب‌ها گرد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۷۹۷

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کاش دولت از نظر کارشناسان و کمیسیون اقتصادی در مورد این طرح استفاده می‌کرد و با جسارت بیشتر به حذف سه صفر یا چهار صفر اقدام می‌کرد اما در مجموع این اقدام قابل تقدیر است و ما از آن حمایت می‌کنیم.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مورد طرح اخیر دولت مبنی بر تغییر واحد پول کشور از ریال به تومان گفت: کمیسیون از این مصوبه بی‌خبر بود و ما هم امروز از طریق رسانه‌ها در جریان این خبر قرار گرفتیم.

حسن حسینی شاهرودی ادامه داد: این طرح از 10 سال پیش در بانک مرکزی مطرح بود و حذف یک تا 4 صفر در دستور کار این سازمان قرار داشت اما سرانجام این دولت یازدهم بود که جسارت انجام چنین کاری را از خود نشان داد و این اتفاق قابل تقدیر است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاش دولت از نظر کارشناسان و کمیسیون اقتصادی در مورد این طرح استفاده می‌کرد و با جسارت بیشتر به حذف سه صفر یا چهار صفر اقدام می‌کرد اما در مجموع این اقدام قابل تقدیر است و ما از آن حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح بسیاری از مشکلات محاوره ای مردم حل می شود زیرا معامله ها به طور شفاهی به صورت تومان انجام می شد اما در اسناد بانکی و یا دفاتر رسمی ریال نوشته می‌شود. از سوی دیگر  مشکلات دسته چک و سوء استفاده‌هایی که از این تفاوت صفرها به وجود می‌آمد دیگر حذف می‌شود.

حسینی شاهرودی در پاسخ به این سوال که تکلیف اعداد آخر حساب‌ها چه می‌شود؟ ، گفت: هنوز مجلس از جزئیات طرح بی‌اطلاع است اما به نظر می‌رسد که این رقم‌ها گرد می‌شود و به 10 اضافه می‌شود اما باید در نهایت منتظر بمانیم تا ببینیم دولت چه راهکاری برای این موضوع دارد.

وی در پایان گفت: در بسیاری از حساب‌های نیمه فعال و مسدود رقم‌های کوچکی در سیستم بانکی باقی مانده که در صورت جمع آنها تبدیل به رقم بزرگی می‌شود که با اجرایی شدن این طرح، این مشکلات از بین می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز