خبرگزاری کار ایران

نگاهی به وضعیت اپراتورها در عراق و مشهد در روزهای عزاداری

دهه‌ پایانی ماه صفر برای ایرانیان اهمیت ویژه‌ای دارد. چرا که با برگزاری مراسم گسترده اربعین حسینی در سالهای اخیر و در فاصله اندکی پس از آن مراسم‌های عزاداری برای امام حسن مجتبی (ع)، حضرت رسول (ص) و در نهایت امام رضا (ع) بار ترافیکی سفر در کشور با حجم بالایی رو به رو می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بر همین اساس سالانه حجم بالایی از سفرهای کشور در این دهه از سال انجام می‌شود که از همین رو اپراتورهای ارتباطی کشور نیز تجربه‌هایی فراملی را با قراردادهایی که با اپراتورهای کشورعراق منعقد می‎کنند به تجربیات خود اضافه می‌کنند.

با این حال که این تجربه در سال‌های گذشته هر ساله تکرار می‌شود و پس از نخستین سال برگزاری آن و نظام‌مند سازی آن توسط نهادهای گوناگون، حضور مردم در مسیرهای منتج به اماکن زیارتی کشور عراق مشخص است و انتظار می‌رود اپراتورهای سه گانه کشور بتوانند پیش بینی ‌های لازم را داشته باشند.

همراه اول به عنوان اپراتور قدیمی کشور، در سالهای گذشته نشان داده است با رویکرد ارائه خدمات رایگان به مشترکانش قصد ارائه کیفیت مطلوب را دارد، اگرچه در اربعین گذشته، با توجه به پروژه ملی ترابرد پذیری شماره‌های تلفن همراه، پا را فراتر گذاشت و خدمات WiFi خود را به تمامی مشترکان ارائه داد.

ایرانسل با ارائه 5 مگابایت اینترنت دیتای رایگان به هر مشترک خود، اساس معرفی خود را برخلاف رقیب دیگر خود قرار داد، چرا که با این تصمیم گیری با ارائه‌ی خدمات پایدار به مشترکان خود؛ عدم دسترسی به ارتباط سالم را به مشترکانِ در سفری که از خطوط ایرانسل استفاده می‌کنند یا به این اپراتور ترابرد کرده‌اند نشان داد.

این تنها بخشی از موج سفرهای ایرانیان در روزهای منتهی به پایان ماه های عزاداری است. بخش دیگر، سفر اقشار گوناگون به مشهد مقدس است. شهری که در ایام عزای رحلت پیامبر اسلام، امام سوم و امام هشتم در آستانه سال 2017 پایتخت جهان اسلام در این سال نام گرفته است. این نام گذاری انتظار آن را ایجاد میکند که اپراتورهای تلفن همراه در دو بخش خدمات اولیه (مکالمه و پیام کوتاه) و اینترنت باند پهن در ایام مختلف سال، از سویی و از طرف دیگر در دوره های اوج مصرف به دلیل سفر مسافران میلیونی به این شهر، به ارائه خدمات مناسب بپردازند.

 ایرانسل اگرچه یک روز پیش از آغاز تعطیلات با اعلام قطعی مقطعی اینترنت از مشترکان عذرخواهی کرد اما این قطعی در مشهد برای مشترکان ملموس نبود. از طرفی خدمات مبنی بر اینترنت پهن باند ثابت را که فعلا به عنوان تنها شرکت ارائه میدهد؛ در مشهد گسترش داده و طبق آمار ارائه داده شده در روزهای پایانی شهریورماه در نمایشگاه ایرانکام 2016 در این شهر میزان مشترکان بیشتری نسبت به دو اپراتور دیگر به خود اختصاص داده است. از همین رو در روزهای عزاداری امام رضا(ع) به تمامی مشترکان حاضر خود در این شهر 40 تا 80 درصد مکالمه رایگان ارائه داد.

وضعیت اپراتور سوم با توجه به اینکه میزان مشترکان این اپراتور نسبت به دو اپراتور دیگر در مشهد پایین‌ترین میزان بهره گیری از خدمات را دارد؛ با این حال این اپراتور در یک اقدام تبلیغات محیطی خود را به رنگ سیاه جهت هم راهی عزا داران در آورد.

کد خبر : ۴۳۵۳۰۴