خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران اعلام کرد:

عدم پرداخت مطالبات بخش خصوصی توسط وزارت نیرو

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۷۴۴

نجفی افزود: بخشی از نیروگاه های مقیاس کوچک و پراکنده ناکارآمد است و با توجه به مطالبات بخش خصوصی از وزارت نیرو، احداث نیروگاه های بزرگ نیز صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا روز گذشته نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به امضای برجام گفت:با وجود اجرایی شدن این قطعنامه اما همچنان در بحث سرمایه گذاری داخلی و خارجی دچار چالش هستیم و در بحث سرمایه گذاری پایدار در وضعیت خوبی به سر نمی بریم.

آرش نجفی ادامه داد:صنعت برق ما علی رغم تلاش زیاد اما همچنان مشکلات عدیده ای دارد و مهمترین آن عدم راندمان مناسب است که اصلی‌ترین دلیل آن تکنولوژی قدیمی و فرسوده بودن دستگاه های انتقال برق و سیستم توزیع است از طرف دیگر چون سیستم توزیع ما سراسری است باعث پایین آمدن راندمان کاری خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در شرایط کنونی ساختارها و تجهیزات تولید انرژی فرسوده شده است و ضرورت دارد که از تکنولوژی های نوین استفاده کنیم، افزود: بخشی از نیروگاه های در مقیاس کوچک و پراکنده ناکارآمد است و با توجه به مطالبات بخش خصوصی از وزارت نیرو، احداث نیروگاه های بزرگ نیز صرفه اقتصادی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با اعلام اینکه علیرغم اینکه اقدامات گسترده ای در سالهای اخیر انجام شده است، ما هنوز در شرایط رونق وارد نشده ایم، اظهار داشت: در این شرایط، اگر صنایع توسعه پیدا کنند ما با کمبود انرژی مواجه خواهیم شد.

نجفی بکار گیری پمپ های حرارتی در ساختمان ها را راهی منطقی برای حفظ پایدار انرژی دانست و افزود: برای کاهش مصرف انرژی دو راهکار وجود دارد؛ نخست استفاده از انرژی های تجدید پذیر مانند انرژی های خورشیدی، زمین گرمایی و باد و دوم توسعه تجهیزات تولید حرارت و برودت با راندمان بالا.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با بیان اینکه کاهش تلفات انرژی از مزایای استفاده از پمپ های حرارتی در ساختمان ها است، گفت: معتقدیم که برای تعامل با کشورهای بزرگ دنیا باید بهترین تکنولوژی ها را فراهم کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز