خبرگزاری کار ایران

خسارت 940 میلیارد تومانی برف به محصولات کشاورزی مازندران

استاندار مازندران گفت: بارش برف اخیر 940 میلیارد تومان به محصولات کشاورزی این استان خسارت وارد کرد .

به گزارش ایلنا، ربیع فلاح در دیدار با وزیر ارتباطات که وزیر معین مازندران است ، افزود: بسیاری از میوه ها و محصولات کشاورزی مخصوص این فصل از سال در مازندران براثر بارش برف از بین رفت و کشاورزان متضرر شدند.

وی با اشاره به قرار داشتن مازندران در انتهای خط لوله انتقال گاز ادامه داد : این مساله باعث قطع گاز در زمان وقوع بحران سرمای هوا می شود .

به گفته استاندار مازندران به طوری که در بارش اخیر برف ، قطع گاز در چند شهرستان باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده بود .

وی برون رفت مازندران از مشکل چندین ساله افت فشار گاز در فصول سرد سال را منوط به تسریع در روند تکمیل خط انتقال گاز دامغان به استان اعلام کرد .

وی از مازندران به عنوان 6 استان موفق در اجرای اقتصاد مقاومتی نام برد و گفت که تاکنون 720 طرح تولیدی مازندران از تسهیلات بسته رونق تولید بهره مند شدند .

وی مازندران را به عنوان استان برتر کشور در برخورداری از این تسهیلات بسته رونق تولید قلمداد کرد و افزود : بیش از سه هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان در بخش صنعت و کشاورزی پرداخت شد .

***تهیه طرح حفاظت از جنگل

استاندار مازندران با اشاره به دیدار خود با رئیس جمهور و تاکید دکتر روحانی بر تهیه طرح جنگل گفت : طرح حفاظت و صیانت از جنگل با مشورت جمعی از کارشناسان تهیه شد و به رئیس جمهور ارائه می شود .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این جلسه بر ساماندهی اطلاعات خسارت برف به کشاورزان مازندران را خواستار شد و گفت : تلاش برای افزایش کارایی بیمه محصولات کشاورزی می تواند در ایجاد آرامش برای کشاورزان تاثیر بگذارد .

محمود واعظی ادامه داد : فرهنگ بیمه کشاورزی باید نهادینه شود تا در زمان بروز حوادث طبیعی همچون بارش برف ، این نهاد جبران کننده خسارت ها باشد .

وی افزود : برای پرداخت بخشی از خسارت کشاورزان آسیب دیده مازندران از برف تمامی ظرفیت ها استفاده می شود .

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مردم باید در جریان تلاش مسئولین قرار بگیرند و بدانند که مسئولین حامی و پشتیبان آنان در همه مسائل هستند .

وزیر معین اقتصاد مقاومتی مازندران بر تحقق 55پروژه مشخص شده اقتصاد مقاومتی این استان تاکید کرد و گفت : مازندران با این ظرفیت ها باید سرآمد استانهای دیگر باشد .

 

 

کد خبر : ۴۳۴۶۳۸