خبرگزاری کار ایران

مسکو آماده همکاری با اوپک است

وزیر انرژی روسیه گفت: مسکو همیشه آماده همکاری بالقوه با سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است.

به گزارش ایلنا، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه با بیان این‎که در انتظار توافق اوپک در باره تولید است اعلام کرد که در نشست روز چهارشنبه (١٠ آذر ماه) این سازمان در وین حضور نخواهد یافت.

قرار بود وزیران نفت و انرژی کشورهای عمده تولید کننده نفت غیر عضو اوپک از جمله روسیه، قزاقستان، جمهوری آذربایجان و مکزیک برای ملاقات با همتایان خود در اوپک به منظور همکاری و هماهنگی در زمینه کاهش تولید نفت، به وین سفر کنند.

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک برای دستیابی به توافق نهایی به منظور تقویت قیمت های جهانی نفت که از سال ٢٠١٤ به این سو نصف شده است، روز چهارشنبه دیدار می کنند.

نشست کارشناسان اوپک روز دوشنبه (هشتم آذر ماه) بدون دستیابی به توافقی در باره جزئیات دقیق محدود کردن تولید نفت پایان یافت.

ریانووستی به نقل از نواک افزود: دلیلی (برای رفتن به وین در ٣٠ نوامبر) وجود ندارد، اوپک باید نخست نشست خود را برگزار کند. روسیه آماده مذاکره در باره اقدامات احتمالی برای همکاری با اوپک پس از توافق احتمالی اعضای این سازمان است.

وزیران نفت و انرژی الجزایر و ونزوئلا نیز روز سه شنبه به منظور تلاش برای ترغیب نواک به کاهش تولید نفت روسیه به جای تثبیت تولید این کشور، به مسکو سفر کردند.

سخنگوی وزارت انرژی روسیه نیز گفت: نواک همیشه گفته است که در نشست های اوپک شرکت نمی کند.

 

کد خبر : ۴۳۳۳۱۴