خبرگزاری کار ایران

قالیباف اصل:

پشتیبانی سه ساله آتوس از سامانه معاملاتی بورس ایران

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران، زمان 6 تا 8 ماهه برای به روز رسانی سامانه معاملاتی بورس ایران را در نوع خود بی نظیر دانست .

به گزارش ایلنا؛ حسن قالیباف اصل گفت:  از آنجا که بازار سرمایه ما با شرکت فرانسوی آتوس تجربه قبلی در نصب سامانه معاملاتی بورس ایران را داشت و زمان بسیار زیادی صرف بررسی ها و نصب سامانه اولیه شده بود، در سیستم جدید این به روزرسانی با سرعت بسیار بالا انجام می شود که رکوردی تازه به حساب می آید.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران همچنین از پشتیبانی سه ساله شرکت فرانسوی اتوس از سامانه معاملاتی بورس ایران خبر داد و گفت: بعد از آنکه آتوس سیستم قبلی را نصب کرده بود، بحث تحریم ها مطرح شد و نتوانست در مراحل بعدی این سیستم را پشتیبانی کند ولی در قرارداد جدید متعهد شده است که سه سال از سیستم پشتیبانی کند و در جاهایی که مشکلی وجود داشته باشد آن را برطرف کند .

قالیباف اصل افزود: سامانه معاملاتی که تاکنون ما در بازار استفاده کرده ایم ورژن 2005 بوده اما در قراردادی که به تازگی با شرکت اتوس امضا کردیم، ورژن 2015  این سیستم را خواهیم آورد که در مسقط هم فعال است.

وی ادامه داد: البته سیستم قبلی هم سیستم استانداردی بود که در دنیا استفاده می شد ولی بعضا به دلیل حجم بالای سفارش ها  فشارهایی به سیستم وارد می آمد، باگ ها و نقص های نرم افزاری باعث بروز برخی مشکلات می شد و سیستم کند عمل می کرد .

به گفته مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران، در سیستم جدید، باگ ها و نقص های نرم افزاری سیستم قبلی کاملا برطرف شده است و سرعت آن بسیار ارتقا یافته است .

وی همچنین اظهار داشت:  این پروژه، پایداری سامانه معاملات را به دنبال خواهد داشت و داد و ستدها در بورس را تسهیل و تسریع می کند .

قالیباف اصل اطمینان داد: سیستم جدید، به ویژه در معاملات آنلاین که سفارش های زیادی در شروع معاملات اتفاق می افتد، مشکلات قبلی را برطرف خواهد کرد.

یادآور می شود: هفته گذشته همزمان با سفر دوم کارشناسان شرکت آتوس به ایران، تفاهم نامه بروز رسانی پایگاه داده‌ها و نرم افزار معاملاتی بازار سرمایه ایران بین ارکان سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت آتوس امضا شد.

این شرکت فناوری اطلاعات فرانسوی پس از شرکت IBM GLOBAL ، دومین شرکت فناوری اطلاعات اروپاست.

 

کد خبر : ۴۳۲۴۶۲