خبرگزاری کار ایران

توقیف دو نوع ماده مخدر جدید صنعتی در گمرک

گمرک ایران علاوه بر کشف ۱۰کیلو هرویین، ۷کیلو شیشه، ۱۳۶کیلو ناس و ۸کیلو تریاک در روزهای اخیر، از توقیف دو نوع ماده مخدر جدید خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از گمرک ایران ، در میان محموله‌های مخدر مکشوفه توسط مأموران گمرک طی روزهای گذشته  دو نوع ماده مخدر پیشرفته  که به‌تازگی تولید و توسط سوداگران وارد بازارهای جهانی شده است نیز مشاهده شده است.

بنابراین گزارش، این دو ماده مخدر جدید یکی از خانواده روان‌گردان‌ها با نام .N.P.S است که از ترکیب مواد مخدر گیاهی و متامفتامین تشکیل می‌شود و دیگری از خانواده قرص‌های مخدر جدید از نوع YATA بوده و حاوی متامفتامین وکافئین است.

همچنین در روزهای اخیر مأموران گمرک موفق شدند مقدار 15 کیلو بذر شاهدانه از قاچاقچیان کشف و ضبط کنند.

این گزارش می‌افزاید، انواع قرص‌های ترامادول و متادون نیز از دیگر کشفیات مأموران گمرک طی روزهای اخیر بوده است.

بر اساس این گزارش، کشفیات مواد مخدر توسط مأموران گمرک در ماههای اخیر سیر صعودی داشته که عمدتاً به‌دلیل تجهیز گمرکات مسافری به تجهیزات کنترلی پیشرفته، افزایش آموزش پرسنل در حوزه مواد مخدر صنعتی، سنتی و قرص‌های روان‌گردان و همچنین دیگر اقدامات اطلاعاتی ــ امنیتی توسط مأموران گمرک بوده است.

گفتنی است، گمرک ایران سال گذشته از سوی مرکز اطلاعات و امنیت سازمان جهانی گمرک به‌عنوان یکی از گمرکات برتر جهان در مبارزه با مواد مخدر شناخته شد.

 

کد خبر : ۴۳۲۰۵۲