خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

رشد 18 درصدی جابجایی مسافر در 7 ماه امسال/ افزایش ظرفیت حمل و نقل مسافر به 85 میلیون نفر تا 10 سال آینده

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از رشد 18 درصدی جابجایی مسافر از طریق ناوگان هوایی کشور در 7 ماه امسال خبر داد و گفت: ناوگان هوایی ایران این ظرفیت را دارد که تا 10 سال آینده میزان جابجایی‌ها را به 85 نفر افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا علی عابدزاده در مراسم هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت هوایی و هوانوردی با بیان اینکه صنعت هوانوردی امروز یک تجارت راهبردی برای کشورها و ملت‌ها در چهار گوشه جهان است ، گفت: مطابق آخرین آماری که از فعالیت حمل و نقل هوایی در کشور ثبت شده ، در 7 ماه اول امسال شاهد رشد 17 درصدی نشست و برخاست هواپیماها ، رشد 18 درصدی در پذیرش و اعزام مسافران هوایی و رشد 12 درصدی در حمل بار و پست هوایی در کشور بوده‌ایم .

وی افزود: این نرخ‌ها در سطح جهانی 7 درصد و در منطقه خاورمیانه حدود 8 درصد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تفاوت جدی نرخ رشد حمل‌ونقل هوایی ایران با دیگر کشورهای جهان و منطقه یکی از نشانه‌های آغاز دوره درخشان صنعت هوانوردی است، گفت: توافق بر سر برجام بین ایران و 6 کشور مذاکره کننده گشایش‌هایی را در بخش تامین تجهیزات و دسترسی ایران به بازار تامین محصولات و قطعات و خدمات هوایی حاصل کرده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: در ایام تعطیل برخی توانمندی‌های راهبردی و ارزشمند در صنعت هوانوردی ایران پدید شد.

عابدزاده ا دامه داد: این توانمندی‌های بومی در کنار بازار ارزشمند حمل و نقل داخلی در کشور مرکز ثقل ، پایداری برای فعالیت‌های هوانوردی در ایران است.

وی تاکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده حاکمیت در این صنعت اراده جدی دارد تا از توانمندی‌های به دست آمده محافظت کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در کشورمان بیش از 50 شرکت دانش‌بنیان خصوصی در حوزه صنعت هوافضا فعالند ، گفت: این شرکت‌ها در اتحادیه غیردولتی با بیش از 200 کشور عضویت دارند . شرکت های فعال در حوزه صنایع هوا فضا به این تعداد محدود نیستند و در ایران 300 شرکت خصوصی در این حوزه فعال است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت:‌ ایران چهارمین کشور در تربیت مهندس در دنیا است و توانمندی‌های فراوان بومی در حوزه نیروی انسانی داریم که از توانایی انطباق با تحولات جهانی برخوردار هستند.

وی افزود: در منطقه خاورمیانه ایران برترین کشور از نظر تعدد نیروی انسانی در صنعت هوانوردی است.

عابدزاده با بیان اینکه در بخش ناوبری هوایی موقعیت بی‌نظیری در جهان از لحاظ اتصال آسیای میانه ، دروازه اروپا ، بین النهرین ، آسیای مرکزی ، خاورمیانه و شمال آفریقا داریم، گفت: سطح بسیار بالای امنیت و ثبات در ایران در مقایسه با وضعیت منطقه این موقعیت جغرافیایی را قابل توجه کرده است.

وی ادامه داد: در حوزه خطوط هوایی ، آزادسازی نرخ در پروازهای داخلی در کنار ضوابط حقوق مسافر بسترساز یک توسعه جدی در صنعت هوایی است و تعیین حداقل کفایت مالی لازم برای خطوط هوایی و سیاستَ‌های کاهش عمر ناوگان باعث شده شاهد ارتقای سطح فعالیت‌ها در حوزه ایرلاین‌ها باشیم.

وی تاکید کرد: به عنوان نماینده دولت در صنعت هوانوردی کشور به سرمایه‌گذاران این حوزه این اطمینان را می‌دهم که تامین منافع ذینفعان صنایع حخمل و نقل هوایی به عنوان یک تعهد حرفه‌ای همواره در اولویت اقدامات حاکمیتی در ایران است.

وی ادامه داد: دولت فضای مناسبی را برای حضور سرمایه‌گذاران به این حوزه فراهم کرده است و از ایرلاین‌ها این انتظار را داریم که در جهت توسعه و اصلاح ناوگان گام بردارند.

وی تاکید کرد: معتقدم ما به دنبال رشد جهانی هستیم و معتقدم کشور ما می‌تواند در 10 سال آینده ظرفیت جابجایی مسافر تا 85 میلیون نفر را هم داشته باشد.

 

کد خبر : ۴۲۹۶۰۶