خبرگزاری کار ایران

کدام برند معتبر رستوران خارجی در ایران ثبت قانونی شد و توانست مجوز فعالیت بگیرد؟

یک برند رستورانی معتبر بین‌المللی پس از سال‌ها و جنجال‌های بسیار به صورت قانونی و اخذ تمامی مجوزهای لازم وارد ایران شد.

به گزارش ایلنا، برند برگرسان burger sun by yum از مجموعه یام برندز با ارائه رسیپی‌های کاملا خاص شرکت یاملی وارد ایران شد و توانست تمام مجوزهای قانونی و تولیدی را از سازمان‌های ذیربط دریافت کند.

شرکت زرین کاوش دی به عنوان مجری و نمایندگی این برند بین‌المللی که در تمام کشورهای دنیا بیش از 22 هزار شعبه فعال دارد مالک این برند و اجرا کننده و ناظر مجموعه رستوران‌های برگرسان burger sun powered by yum در ایران است.

شرکت زرین کاوش سال‌هاست در مورد برندهای معتبر و بین‌المللی غذایی و زنجیره‌ای در قالب صنعت فرانچایز همچون مکدونالدز، کی اف سی، برگرسان، برگرگینگ، پیتزا هات، تاکوبل و باسکن روبینز تحقیق کرده است تا راه حلی مطمئن و از همه مهم‌تر قانونی را برای راه‌اندازی اینگونه رستوران‌ها در ایران پیدا کند که هم با سبک و سیاق مردم و هم مسائل قانونی داخلی کشورمان همخوانی داشته باشد که در انتها توانست با برند بین‌المللی برگرسان از گروه یاملی کورپوریشن وارد مذاکره شده و مجوزهای لازمه در ایران را اخذ کند.

photo_2016-11-14_09-50-10

بنابر اعلام بخش حقوقی شرکت زرین کاوش تا امروز هیچ برند خارجی و معتبری به جز برند بین‌المللی برگرسان شرکت یاملی کورپوریشن در ایران به ثبت قانونی نرسیده که در سایت اداره ثبت علائم تجاری قابل استعلام و پیگیری باشد و توانسته باشد از تنها سازمان متولی این امر که اداره صنعت و معدن و تجارت اتاق اصناف و بازرگانان است دارای مجوز تاسیس فروشگاه های زنجیره ای به نام یک شرکت ایرانی باشد و هر گونه ادعایی توسط اشخاص دیگر وجاهت قانونی ندارد که این امکان نیز بعد از توافقات بین‌المللی ایران و کشورهای غربی توسط دولتمردان ایرانی و برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه علیه ایران امکان‌پذیر شده است.

البته شرکتهایی هم قبلا تلاش نموده اند که  با حاشیه سازی و ادعاهای غیر واقعی امتیاز نمایندگی اجرای یک برند بین المللی را در ایران کسب کنند که از جمله برگر سان برگر کینگ تاکوبل کی اف سی پیترا هات مکدونالدز و باسکن روبینز و غیره، ولی به علت نداشتن زیرساختهای لازم و نواقص در داشتن انواع مجوزهای قانونیکه در سر راهشان بود که یکی از مهمترین آنها نتوانستن ثبت قانونی برند در ایران، این امر محقق نشد و هر آنچه که تابحال اتفاق افتاده کذب محض بوده است که بعد از مدتی توسط ارگانهای قضایی و انتظامی ذیربط جمع آوری شده و باعث ضرر و زیان سرمایه گذاران شده است. ولی این شرکت با ثبت قانونی برند برگرسان burger sun به فارسی و لاتین که بزرگترین پشتوانه یک برند در صنعت برندینگ و فرانچایز بین المللی در کشور محل اجرا ی طرح میباشد به این مهم جامه عمل پوشاند. چندی پیش تیزرهای تبلیغاتی برند برگرسان یاملی کورپوریشن از سوی شرکت مادر از بعضی رسانه ها پخش شد که با استقبال خوبی نیز از سوی متقاضیان و سرمایه گذاران که طالب یک برند اورجینال در ایران هستند روبرو شد تا آنجائیکه همین موضوع باعث جلب توجه افکار عمومی و ایجاد حساسیت بعضی مسئولین ذیربط شد. به گفته مدیر بخش حقوقی شرکت زرین کاوش دی مجری برند برگرسان ایران این مجموعه با ارائه تمام مجوزهای قانونی اخذ شده از سازمانهای ذیربط این مشکل را مرتفع نمود پس از آن مشکلاتی در رابطه با لاتین بودن عنوان برند برگرسان burger sun نیز از سوی سازمانهای ذیربط مطرح شد که این مسئله نیز بجهت ثبت لاتین کلمه و انعکاس آن در مجوز فروشگاه های زنجیره ای اخذ شده از اتاق اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت مرتفع گردید.

photo_2016-11-14_09-51-49

البته مجموعه رستوران‌های برگرسان شرکت یاملی در ایران مانند سایر شعبات خود در کشورهای دیگر از استانداردهای خاصی برخوردار است و فقط یک فست فود نیست بلکه محلی تفریحی و مناسب جهت وقت گذراندن بوده و انواع غذاها و نوشیدنی‌های گرم و سرد مانند قهوه و تمامی وعده‌های غذایی از صبح تا شب در آن سرو می‌شود که در نوع خود در ایران برای اولین بار اتفاق افتاده است. به‌طوریکه در حال حاضر به‌جز برند برگر سان یام کورپوریشن با استانداردهای شرکت یاملی واحد غذایی و رستورانی بین المللی دیگری با این طیف گسترده غذایی و انواع نوشیدنی وانواع برگرها، پیتزاها و پاستاها و بااین تعداد شعبات فعال در سطح کشورهای دنیا، درایران در حوزه فرانچایز بین‌المللی وجود قانونی ندارد.

کد خبر : ۴۲۸۶۵۹