خبرگزاری کار ایران

در آستانه ایام اربعین حسینی

ظرفیت ذخیره‌سازی سوخت در مرزها ٥٠ درصد افزایش یافت

ظرفیت ذخیره‌سازی سوخت در مرزها و استان‌های معین و هدف در آستانه برگزاری مراسم اربعین نسبت به پارسال ٥٠ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا، عباس کاظم‌پور، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام آمادگی کامل این شرکت برای سوخت‌رسانی به زائران اربعین گفت: امکانات لازم برای تامین سوخت بخش‌های حمل و نقل زمینی، هوایی، موکب‌ها، گرمایش و پخت و پز آماده شده است.

وی افزود: انتخاب استان‌های هدف (اهواز، آبادان و ایلام) و معین (میاندوآب، کرمانشاه، تهران، لرستان، کردستان، همدان، اراک و قم) از جمله راهکارهای پیش‌بینی شده برای تامین سوخت در این ایام است.

کاظم‌پور با اشاره با هماهنگی‌های صورت گرفته با نهادها و سازمان‌های مسئول ادامه داد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به اذعان دستگاه‌های ذیربط، جزو یکی از برترین سازمان‌ها در ارائه خدمات به مردم در سال‎های گذشته شناخته شده است که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده امسال نیز مانند گذشته این تکلیف را به خوبی انجام دهیم.

وی اعلام کرد: شرکت پخش به دنبال ارائه کامل‌ترین و بهترین سرویس با بهره‌برداری حداکثری از امکانات و بهره‌گیری از استان‌های هدف و معین، انتقال نیروی انسانی و تجهیزات برای تامین و انتقال فرآورده‌های نفتی (بنزین، نفت سفید، نفت‌گاز و ال‎پی‎جی) برای ذخیره‌سازی با توجه به اوج زمان نیاز در ایام اربعین است.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با تاکید بر این‌که برای رفت و برگشت زائران اربعین تمامی تمهیدات برای برگزاری این ایام بدون بروز مشکل دیده شده است، گفت: سوخت‌رسانی ایمن و پایدار در تمامی محورهای مواصلاتی با آمادگی جایگاه‌های ثابت و دیگر  انبارهای نفت انجام خواهد شد.

به گفته وی، با توجه به تراکم جاده‌‌ها و برای جلوگیری از وقوع مشکل در زمینه انتقال و عرضه سوخت و حرکت آسان ناوگان‌های سوخت‌رسانی در مکان‌های مختلف سوخت دپو شده است.

کاظم پور ادامه داد: دپو کردن سوخت در محلی غیر از انبارها علاوه بر ایجاد امکانات چند برابر  ظرفیت‌های موجود، اقدام‎های تامینی و امنیتی گسترده‌ای را می طلبد که شرکت پخش این مهم را به نحو احسن انجام داده است.

وی اعلام کرد: از آنجایی که رفتار حرکتی زائران در مورد وسائط نقلیه شخصی و عمومی تابعی از مقتضیات فیزیکی جاده‌ها است، بنابراین ایجاب می‌کند علاوه بر جایگاه‌های ثابت عرضه خودمان را با رفتارهای حرکتی براساس نیازسنجی، مکان‌یابی و اقتضائات برنامه با آماده باش جایگاه‌های عرضه سیار در حداقل زمان و کامل‌ترین وجه تطبیق دهیم.  

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با اشاره به این که ١٢ جایگاه سیار برای نصب پیش و پس از ایام اربعین آماده شده است، گفت: متناسب با افزایش ذخیره‌سازی و ناوگان حمل فرآورده‌های نفتی، لاجرم باید اقدام‌های تامینی و امنیتی تعداد قابل توجه‌ای در دیگر استان‎ها انجام و همه این مناطق مجهز به سیستم‌های آتش‌نشانی و مکانیکال شوند.

وی، با تاکید بر این‌که شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی ایران آمادگی سرویس‌دهی تا ٥٠ درصد بیش از ظرفیت مصارف پارسال را دارد، افزود: جریان انتقال فرآورده سیال است و این به معنی پایان سرویس‌دهی ما نیست و به هر اندازه که نیاز باشد، تامین سوخت خواهیم کرد.

 

کد خبر : ۴۲۸۰۴۴