خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خبر داد:

هدیه مقام معظم رهبری به روستاییان جاجرود

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مراسمی که در حسینیه‌ی روستای سعیدآباد در جاجرود و با حضور استاندار تهران برگزار شد، اسناد بخشی از اراضی مسکونی این روستا را به 490 خانوار با پوشش 2450 نفر به عنوان هدیه‌ی مقام معظم رهبری تقدیم کرد و از خانواده‌ی معظم شهدای این روستا نیز تجلیل به عمل آورد.

مخبر در این مراسم گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از طریق بنیاد برکت برای اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی در منطقه‌ی جاجرود، اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال اختصاص خواهد داد.

ایشان که در مراسم اهدای بخشی از اراضی مسکونی روستای سعیدآباد جاجرود به 490 خانوار به عنوان هدیه‌ی مقام معظم رهبری، سخن می‌گفت: اظهار داشت: در سال‌های پس از انقلاب اگر حضرت امام خمینی(ره) و هم‌چنین رهبری داهیانه‌ی مقام معظم رهبری نبود کشور ما چنین وضعیت مطلوبی نداشت.

وی با اشاره به جنگ‌های منطقه افزود: امروز اطراف ما را حلقه‌ای از آتش محاصره کرده و ایران تنها جزیره‌ی امنی است که در منطقه وجود دارد که این امر با اتصال و حرکت مردم در مسیر امامت تحقق پیدا کرده است.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان این‌که با تلاش رزمندگان و دانشمندان، خطر نظامی ایران را تهدید نمی‌کند، تأکید کرد: کشور ما در یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار قرار دارد.

وی افزود: ایران از نظر امنیت در وضعیت بسیار مطلوبی است به گونه‌ای که حتی نسبت به کشورهای اروپایی برتری دارد.

مخبر با بیان این‌که امروز دغدغه‌ی اصلی مقام معظم رهبری معیشت مردم است، خاطر نشان کرد: معیشت مردم جز با نسخه‌ای که رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی تدوین کرده‌اند، حل نمی‌شود.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی از دو بال مردم و مسئولین تشکیل شده که در این زمینه مطالبه‌ی تدابیر رهبری از هر سو به عهده‌ی مردم است.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان این‌که مردم باید تدابیر رهبری را از مسئولین مطالبه کنند و هم‌چنین خود از موقعیت‌ها نهایت استفاده را ببرند، گفت: باید از موقعیت‌ها به درستی استفاده کرد در غیر این صورت متضرر اصلی مردم هستند.

وی افزود: پس از ورود به بحث محرومیت‌زدایی متوجه شدیم، برخی شهرستان‌های تابعه‌ی تهران از محروم‌ترین مناطق کشور هستند که امید می‌رود با تلاش همکاران در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بخشی از این محرومیت‌ها را برطرف کنیم.

مخبر تصریح کرد: خداوند توفیق داد امشب بتوانیم یکی از دغدغه‌های مهم مردم منطقه‌ی جاجرود را با اهدای 490 سند زمین به آن‌ها برطرف کنیم.

وی با اشاره به مقوله‌ی اشتغال جوانان، بیان داشت: امید می‌رود با کمک استاندار تهران و فرماندار منطقه‌ی جاجرود، در زمینه‌ی اشتغال با مدل بنیاد برکت بتوان حدود 500 میلیارد ریال در این منطقه کار اقتصادی و اشتغال‌زایی کرد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ادامه داد: در بحث کمک به بیمارهای سرطانی و موارد خاص هم ورود می‌کنیم و اعتباری را برای کمک به این منطقه در نظر خواهیم گرفت.

وی در پایان یادآور شد: برای ساخت بنای شبستان مسجد روستای سعیدآباد، اختصاص زمین برای احداث درمانگاه و ساخت سه مدرسه در منطقه قول دادیم که این موارد در دستور کار بنیاد برکت قرار می‌گیرد.

سیدحسین هاشمی، استاندار تهران نیز در این مراسم با بیان این‌که همه‌ی مسئولان استان از اعضای یک خانواده هستند گفت: در سایه‌ی عنایات خداوند، وحدت بین مسئولان، فرمانداران، ائمه‌ی جمعه و نمایندگان محترم مجلس در استان مثال‌زدنی است.

وی با اشاره به این‌که از سال ١٣٣٩ در شهر تهران ساکن هستم تصریح کرد : تا پیش از بر عهده گرفتن مسئولیت استانداری، فکر می‌کردم تهران از استان‌های برخوردار است و چیزی به نام محرومیت در آن وجود ندارد.

هاشمی افزود: در طول سه سال گذشته متوجه شدم برخی محرومیت‌های شهر و استان تهران نسبت به دیگر مناطق محروم کشور بسیار بیش‌تر است.

استاندار تهران به مشکلات استان در آغاز مسئولیت خود اشاره و اظهار کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه، کاهش ارزش نفت به یک سوم و هزینه‌های سرسام‌آور کشور در سایه‌ی هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و مدیریت دولت بسیاری از محرومیت‌ها و مشکلات استان رفع شده است.

وی با اشاره به این‌که تهران پیشانی نظام و آبروی کشور است تأکید کرد: در شأن نظام نیست در تهران جایی وجود داشته باشد که شرایط لازم برای زندگی حداقلی را ندارد.

هاشمی اظهار کرد: در استان تهران شهرستان ٤٥٠ هزار نفری وجود دارد که حتی یک تخت بیمارستانی ندارد که این شایسته‌ی شهروندان استان نیست.

وی با قدردانی از اقدامات مؤثر مدیریت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خاطرنشان کرد: این ستاد با آغوش باز از طرح‌های مولد و محرومیت‌زدایی برای کمک‌رسانی به مناطق محروم استان استقبال کرده است.

استاندار تهران یادآور شد: با تحویل اسناد مالکیت اراضی روستای سعیدآباد به ٤٩٠ خانوار محروم، ساکنان روستا از بلاتکلیفی درآمدند و انشاءالله از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

هاشمی با اشاره به این‌که این اقدام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در یکی از نقاط جنوبی استان تهران نیز اجرایی شده است ابراز امیدواری کرد که با این کار زمینه‌ی توسعه و توانمندسازی اقتصادی ساکنان آن‌ها که لازمه‌ی رشد روستاییان است، فراهم شود.

هاشمی با تأکید دوباره بر کاهش محرومیت‌های روستاهای استان تهران یادآور شد: ارایه‌ی تسهیلات ارزان قیمت اشتغال‌زایی، ساخت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستایی و مشارکت با خود روستاییان از جمله طرح‌هایی است که برای بالابردن توان اقتصادی روستاییان استان پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: منابع استان، امکانات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد مستضعفان و نیز تسهیلات بانک کشاورزی، فرصتی طلایی برای آبادانی و عمران روستاها و توانمندسازی اقتصادی آن‌ها جهت جلوگیری از روند مهاجرت به شهر است.

مراسم اهدای اسناد مالکیت بخشی از اراضی روستای سعیدآباد بخش جاجرود شهرستان پردیس به ٤٩٠ خانوار از ساکنان آن با حضور دکتر محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و هیأت همراه، مهندس هاشمی استاندار تهران، مرتضی حیدری فرماندار پردیس، ائمه‌ی جمعه‌ و جمعی از مسئولان بخش جاجرود در روستای سعیدآباد این بخش برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم از خانواده‌های چهار شهید مدافع حرم بخش جاجرود شهرستان پردیس تجلیل شد.

کد خبر : ۴۲۸۰۱۶