خبرگزاری کار ایران

شناسایی قاچاق سازمان یافته با استفاده از سامانه جامع گمرکی امکان‌پذیر شد

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی گفت: اقداماتی که در مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط گمرک انجام شده بسیار مطلوب بوده و شناسایی قاچاق سازمان‌یافته با استفاده از سامانه جامع گمرکی امکان‌پذیر شده است و باید تشکر ویژه‌ای از رئیس کل گمرک ایران داشته باشیم.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی گمرک ایران، سرهنگ مهدی قدمی با بیان این مطلب افزود: ایجاد سامانه جامع گمرکی باعث شده تا نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات راحت‌تر بتوانند با قاچاق سازمان یافته مبارزه کنند.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا اضافه کرد: ماده 39 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باعث شد تا توافق‌نامه‌ای بین نیروی انتظامی و گمرک امضا شود که با یک روحیه جهادی تکلیف قانونی را در این بخش اجرا کنیم.

وی تأکید کرد: این همکاری نزدیک دلیلی شد تا 210 کانتینر قاچاق از طریق سامانه گمرک و قدرت اجرایی نیروی انتظامی کشف و ضبط شود که در این زمینه قطعاً می‌توان گفت که اگر این سامانه نبود شاهد چنین اتفاقات خوبی نبودیم.

این مقام مسئول در نیروی انتظامی ادامه داد: همکاران اجرایی ما سال‌ها پیش از این طرح و سامانه دفاع می‌کردند و قرار است سایتی در بخش مبارزه با قاچاق کالا و ارز به زودی راه‌اندازی شود و رصد شبانه‌روزی انجام گیرد.

سرهنگ قدمی تصریح کرد: طبق برنامه همه وزارتخانه‌ها نیز قرار است سامانه‌ای را در این راستا تهیه کنند که در آن صورت 70 تا 80 درصد نیازها را برآورده خواهد کرد.

وی اضافه کرد: با استفاه از اطلاعاتی که نیروی انتظامی به دست می‌آورد و کمکی که سامانه جامع گمرکی به ما می‌کند تجارت خارجی از بخش قاچاق فاصله خواهد گرفت.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اقدامات گمرک و همکاری با نیروی انتظامی تصریح کرد: باید تشکر ویژه‌ای از دکتر مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک ایران داشته باشم که در مدت فعالیت چند ساله اخیر خود توانستند به کشور خدمت کنند و منافع ملی را در نظر بگیرند.

سرهنگ قدمی ادامه داد: این افراد پشت صحنه هستند و ما آنها را نمی‌بینیم که خالصانه تلاش می‌کنند.

وی گفت: خوشبختانه روحیه انتقادپذیری در همه بخش‌های گمرک وجود دارد و در شش ماهه اخیر احساس می‌کنیم که همه برای آبادانی بیشتر ایران اسلامی پای کار آمده‌اند.

 

کد خبر : ۴۲۶۱۸۰